حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد

حجاب در مسابقات ورزشی فرانسه ممنوع شد

مجلس سنای فرانسه با استناد به الزامی بودن بی‌طرفی در میدان‌های ورزشی، به ممنوعیت استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی رأی داد.

به گزارش اسپوتنیک عربی، مجلس سنای فرانسه به اصلاح قانون پیشنهادی منع استفاده از «نمادهای برجسته مذهبی» برای شرکت در رویدادها و مسابقاتی که توسط فدراسیون‌های ورزشی برگزار می‌شود، رأی داد.


سناتورها در شرح این قانون تصریح کردند: این اصلاحیه با هدف ممنوعیت «استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی» انجام شده است. آن‌ها افزودند: حجاب می‌تواند ایمنی ورزشکاران را در هنگام تمرین ورزشی به خطر بیندازد.


کمیته سازمان‌دهی المپیک به درخواست برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است. این رأی‌گیری یک سال پس از آن صورت گرفت که قانون‌گذاران در پارلمان فرانسه لایحه‌ای را برای تقویت نظارت بر مساجد، مدارس و باشگاه‌های ورزشی در تلاش برای محافظت از فرانسه در برابر افراط‌گرایان و ترویج احترام به ارزش‌های فرانسوی، تصویب کردند. لایحه‌ای که یکی از طرح‌های مهم امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای مقابله با رشد تروریسم در فرانسه معرفی شده است.


منتقدان مطرح کردن این قانون را یک ترفند سیاسی برای جذب جناح راست به حزب میانه‌روی ماکرون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امسال توصیف کرده‌اند.


سناتورهای فرانسوی با وجود محدودیتی که با این قانون به شهروندان مسلمان این کشور تحمیل می‌شود، ادعا کرده‌اند: تمام شهروندان در انجام دین خود آزادند، اما تأکید کردند که همه باید از برجسته کردن اختلافات خودداری کنند.


فدراسیون فوتبال فرانسه در حال حاضر حجاب زنان در مسابقات رسمی و همچنین سایر مسابقاتی که از سوی این فدراسیون برگزار می‌شود را ممنوع کرده است.


گروهی از فوتبالیست‌های محجبه که «حجابی» نامیده می‌شوند، به این ممنوعیت اعتراض کرده‌اند. این گروه می‌گویند: همه زنان مسلمان باید در صورت تمایل، حق داشته باشند ورزش موردعلاقه خود را با حجاب انجام دهند. به منظور لغو ممنوعیت اعمال‌شده از سوی فدراسیون شکایتی در شورای دولتی، بالاترین مقام اداری فرانسه، مطرح شده است.




نظرات کاربران