بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین

بیانیه چهار کشور اروپایی در حمایت از فلسطین

چهار کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای در سازمان ملل ضمن تأکید بر حمایت از فلسطین خواهان توقف شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی شدند.

به گزارش خبرگزاری ها، اسامه عبدالخالق که به نمایندگی از گروه عرب در جلسه علنی شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه به ویژه مسئله فلسطین سخنرانی می‌کرد و حمایت این گروه را از حقوق مردم فلسطین به ویژه حق آن‌ها برای داشتن کشوری مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، اعلام کرد. وی همچنین بر اهمیت تصمیمات بین‌المللی به ویژه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این زمینه و اجرای آن‌ها تأکید کرد.


از سوی دیگر وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا نیز از رژیم صهیونیستی خواستند که ساخت واحدهای مسکونی جدید در قدس شرقی را متوقف کند، زیرا این کار غیرقانونی است.


این امر پس از آن صورت گرفت که مقامات رژیم صهیونیستی در ماه جاری طرح ساخت حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس شرقی اشغالی را تصویب کردند.


چهار کشور اروپایی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کردند: ساخت صدها ساختمان جدید موانعی جدید را بر سر راه‌حل دو کشوری ایجاد خواهد کرد.


همچنین تأکید شده است: ساخت‌وساز در مناطق تصویب‌شده جدایی بین کرانه باختری و قدس شرقی را تقویت می‌کند از این‌رو ساخت این شهرک‌ها ناقض قوانین بین‌المللی است.


این چهار کشور همچنین نگرانی خود را از تخلیه و تخریب منازل فلسطینیان در محله شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس ابراز کردند.


روز چهارشنبه، ۲۹ دی واشنگتن از اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا از اقدامات یک‌جانبه‌ای که تنش را تشدید می‌کند، خودداری کنند و بر حمایت خود از راه‌حل دو کشوری در موضوع مناقشه فلسطین و اسرائیل که گروه‌های مقاومت مخالف آن هستند، تأکید کرد. دولت آمریکا همواره مهم‌ترین حاملی رژیم صهیونیستی در تداوم اشغالگری و اقدامات متجاوزانه بوده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران