بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام

بهره‌مندی یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآنی مسجدالحرام

اداره کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی با اشاره به خدمات جدید این اداره برای فراهم کردن امکانات مورد استفاده نابینایان از قرآن کریم از بهره‌مندی بیش از یک و نیم میلیون نفر از دوره‌های قرآن کریم در مسجدالحرام خبر داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا ، اداره کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرده است که این اداره اهتمام ویژه‌ای برای فراهم کردن نسخ قرآن کریم به همراه ترجمه، شرح و تفسیر آیات قرآن مجید به خط بریل داشته است. با توجه به این تلاش‌ها هم‌اکنون نسخ قرآن به همراه شرح و تفسیر آن‌ها به خط بریل در قفسه‌ها و محل‌های مخصوصی در مسجدالحرام و مسجدالنبی در اختیار زائران نابینا قرار گرفته است.


همچنین سازمان ارشاد و امور تبلیغی به نمایندگی اداره کل امور مصاحف و کتب نیز اهتمام ویژه‌ای به بحث آموزش حفظ و تلاوت قرآن کریم داشته است. در راستای این اهداف اداره مذکور تلاش زیادی برای برگزاری کارگاه‌های تصحیح تلاوت برای حجاج و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزش حفظ قران از راه دور کرده است.


شیخ بدر بن عبدالله الفریح، معاون دبیر کل سازمان ارشاد و امور تبلیغاتی گفت: این سازمان به نمایندگی از اداره کل مصاحف و کتب در راستای آموزش حفظ و قرائت صحیح قران کریم به زائران کعبه، اقدام به برگزاری کارگاه‌های شبانه‌روزی حفظ و تصحیح قرائت سوره فاتحه و سوره‌های کوچک قرآن کریم کرده است.


همچنین محافل قرائت و صدور اجازه برای حافظان قرآن کریم نیز از سوی این سازمان تشکیل شده است.


وی تصریح کرد: ریاست کل اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی درصدد رساندن پیام جهانی حرمین شریفین به همه مسلمانان است و در این راستامرکز قرائت الکترونیکی قرآن کریم به منظور آموزش از راه دور قرآن کریم و بهره‌مندی میلیون‌ها مسلمان از سرتاسر جهان تأسیس شده است.


الفریح بیان کرد: آمارها بیانگرشاهد افزایش چشمگیر حضور افراد در دوره‌های حفظ قرآن کریم است، به طوری که تعداد افرادی که از دوره‌های قرآنی از سال ۱۴۳۴ تا ۱۴۴۳ قمری بهره‌مند شده‌اند به یک‌میلیون و ۵۹۶ هزار و ۲۴۰ نفر رسیده است و تعداد کسانی که در طول موسم حج از سال ۱۴۳۸ تا ۱۴۴۳ از دوره‌های قرآن بهره‌مند شده‌اند، به ۱۶۷۱۰۹ رسیده است.


در دوران شیوع کرونا نیز کارگاه‌های مجازی حفظ قرآن کریم از راه دور با هدف حفظ سلامت مسلمانان با حضور ۱۲ معلم و ۲۱۰۵۲ علاقه‌مند به قرآن کریم برگزار شد.




نظرات کاربران