تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا  تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا  تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا  تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا  تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا  تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا  تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا 

تأکید بر تشکیل اتحادیه بین‌المللی قرآن در همایش کربلا 

نخستین همایش بین‌المللی تدوین و یکسان‌سازی آیین‌نامه‌های داوری مسابقات بین‌المللی قرآن، عصر دیروز، ۳۰ دی‌ماه در کربلای معلی با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد و شرکت‌کنندگان بر ضرورت تشکیل اتحادیه بین‌المللی ـ اسلامی قرآن برای اجرای مصوبات این همایش تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا از عرق، در این همایش بین‌المللی که به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی برگزار شد، نمایندگان ۱۶ کشور عربی و اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.


صفاء السیلاوی مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: آیین اختتامیه این همایش در ساختمان دارالقرآن آستان حسینی برگزار شد و «شیخ خیرالدین الهادی»، مدیر دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) و «طه عبدالوهاب» از قراء و داوران برجسته مصری در این مراسم سخنرانی کردند.



وی افزود: بیانیه پایانی این همایش که به مدت ۴ روز در شهر مقدس کربلا برگزار شد را باسم العابدی، از داوران و اساتید قرآنی عراق قرائت کرد.


صفاء السیلاوی تصریح کرد: در این بیانیه ضمن تقدیر و تشکر از متولی شرعی و تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) به‌عنوان نهاد برگزارکننده این همایش، بر ضرورت تشکیل اتحادیه بین‌المللی ـ اسلامی قرآن برای اجرایی‌کردن مصوبات این همایش تأکید شد.


وی گفت: تعامل با کشورهای اسلامی دیگر که نمایندگان آن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط دیگر موفق به حضور در این همایش نشدند، از دیگر مأموریت‌های این اتحادیه خواهد بود.


السیلاوی با اشاره به این که آیین‌نامه‌های داوری مورد توافق در این همایش به اجرای روان مسابقات قرآن کمک خواهد کرد، اضافه کرد: در این بیانیه همچنین تأکید شد که کشورهایی که موفق به حضور در همایش  قرآنی کربلا نشدند، ضرورت دارد که از نتایج و آیین‌نامه فنی داوری مورد توافق در آن اطلاع پیدا کنند.


وی گفت: نتایج و آیین‌نامه‌های داوری مسابقات قرآن که در این همایش مورد توافق قرار گرفت، کمک شایانی به قاریان، حافظان و اساتید قرآن قرآن خواهد کرد، چرا که آیین‌نامه داروی در مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن در همه کشورها واحد و یکسان خواهد بود.


در پایان این همایش همچنین تأکید شد که کشورهای اسلامی این حق را دارند که در سال‌های آینده با هماهنگی دارالقرآن آستان حسینی میزبان این همایش شوند.


یادآوری می‌شود، آیین افتتاحیه این همایش روز دوشنبه، ۲۷ دی‌ماه، در سالن اجتماعات «ام ابیها» در دانشگاه حضرت الزهراء (س) شهر کربلا برگزار شد و دیروز با تجلیل از داوران و اساتید برگزارکننده به کار خود پایان داد.



مهدی قره شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه، غلامرضا شاه میوه از داوران بین‌المللی، محمد رسول عبایی پیشکسوت و فعال قرآنی، شهریار پرهیزگارحافظ برجسته قرآنی، مهدی دغاغله و سید عباس انجام به عنوان تیم قرآنی جمهوری اسلامی ایران در این همایش شرکت کردند.




نظرات کاربران