مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان

مراسم بزرگداشت جایگاه و مقام زن در شهر مولتان پاکستان

آیین بزرگداشت سالروز ولادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) و بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به میزبانی مدرسه شهید مطهری و جامعه خدیجه الکبری برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این مراسم که در امام بارگاه ابوالفضل العباس در شهر مولتان واقع در جنوب ایالت پنجاب برگزار شد، بیش از 2000 نفر از بانوان و جمعی کثیری از فعالان عرصه اجتماعی، فرهنگی و دینی، عاشقان ولایت و برخی از شخصیت‌های فرهنگی شهر مولتان شرکت کردند.


سخنرانان در این مراسم، با اشاره به احادیث و روایات و نیز اشعار علامه محمد اقبال لاهوری در مورد مقام و منزلت حضرت زهرا (س)، به تشریح ابعاد وجودی شخصیت حضرت زهرا (س) بعنوان اسوه و نمونه ای کامل برای همه مادران پرداختند و با بیان مسیر زندگانی ریحانه النبی، یگانه دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، بعنوان اولین ولایت پذیر در اسلام، سخنانی را ایراد کردند.


 این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و مدیحه خوانی آغاز  شد و با قرائت پیام تبریک رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، سخنرانی، مولودی خوانی و سرودن اشعار گروهی در وصف حضرت زهرا(س) و پیامبراکرم (ص) و نیز اجرای تئاتر ادامه یافت.


خزاعی رایزن فرهنگی ایران در پیامی که در این گردهمایی قرائت شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت دخت مکرم پیامبر اسلام، اسوه حسنه تقوی و ایثار، حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: بی شک پیشرفت هر جامعه ای مرهون زنان و مادرانی است که نقش انسان ساز خود را در مسیر تعالی آن جامعه به خوبی ایفا نموده اند و در پرتو درخشان دین مبین اسلام و ارج نهادن به مقام شامخ زن و مادر و نیز تاسی به حضرت زهرا (س) است که می توان به این هدف بزرگ نائل شد.


زاهده بخاری مسئول روابط عمومی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مولتان در سخنانی به ابعاد مختلف زندگانی حضرت معصومه (س) و سیره عملی امام رضا (ع) پرداخت و ضمن تبریک سالروز تولد حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، که هرساله با این روز مصادف است ،افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای دختران است، لذا اگر می خواهیم جامعه ای صالح داشته باشیم باید کردار و اخلاق این بانوی بزرگ اسلام را بعنوان راه و روش خود قرار داده و آن را در جامعه پیاده سازی نماییم.


علامه راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب وحدت مسلمین نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در هدایت جامعه عصر خویش، گفت: زنان جامعه ما اگر زندگی حضرت زهرا (س) را برای خود الگو قرار دهند در عمل به صلاح و رستگاری دست خواهند یافت.


همچنین بمناسبت میلاد مسعود دخت نبی مکرم اسلام (ص) برنامه جداگانه و مراسم ویژه ای نیز در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مولتان برگزار شد.


مولتان یکی از شهرهای استان پنجاب در کشور پاکستان است و در بررسی‌های انجام شده روی بناهای تاریخی این شهر نام حضرت زهرا (س)، حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) بر کتیبه های آن‌ها نقش بسته است.




نظرات کاربران