رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی

رونمایی از نرم‌افزار همراه جامع قرآنی

نرم‌افزار همراه جامع قرآنی ویژه اندروید در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی رونمایی شد.

در ایام میلاد حضرت فاطمه(س)، مراسم رونمایی محصول جدید مرکز نور به نام نرم‌افزار همراه جامع قرآنی ویژه اندروید روز دوشنبه(۴ بهمن ماه) در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.


مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با سابقه‌ای دیرین در عرضه نرم‌افزارها و دانشنامه‌های قرآنی نظیر نورالانوار، جامع تفاسیر، دانشنامه علوم قرآنی و ... و پایگاه جامع علوم قرآنی، در گامی جدید، اقدام به عرضه نسخه اندروید قرآن کریم به علاقه‌مندان و شیفتگان این کلام الهی کرده است.


این نرم‌افزار، جامعی از متن کامل قرآن کریم، ترجمه و تفسیر و امکانات بدیعی چون فهرست موضوعی، اعلام و اعراب قرآن کریم است که در نسخه‌ای بی‌نظیر به صورت رایگان به  جامعه قرآنی ایران و جهان تقدیم شده است.


در این نسخه علاوه بر متن قرآن کریم، ترجمه‌های قرآن، منابع تفسیری، احادیث تفسیری، فهرست موضوعی، اعلام و اسماء، آیات مرتبط و اعراب قرآن ارائه شده است. همچنین قابلیت‌های دیگری از قبیل جستجوی محتوا، صوت قرآن و.. برای کاربران فراهم شده است.


کاربران می‌توانند پس از قطع ارتباط با شبکه از متن قرآن، ترجمه‌های دانلود شده و دو تفسیر و صوت قرآن کریم به صورت آفلاین استفاده کنند.


بخش‌های مختلف نرم‌افزار قرآن شامل صفحه قرآن کریم: نمایش متن قرآن کریم بر اساس نسخه عثمان طه و قرآن املایی همراه با ترجمه و صوت قرآن کریم؛ ترجمه و تفسیر: مشتمل بر ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف زنده دنیا، منابع تفسیری شیعی و سنی، احادیث تفسیری، اعراب قرآن؛ آیات مرتبط با لحاظ سه نوع ارتباط لفظی، موضوعی و همنشینی است.


همچنین فهرست موضوعی قرآن کریم در دو بخش عربی و فارسی همراه با گروه‌بندی و اعلام و اسماء قرآن مشتمل بر اعلام و اسماء قرآنی و اسباب نزول اعم از صریح و غیر صریح به صورت گروه‌بندی شده همچنین اعراب قرآن مشتمل بر تحلیل صرفی، ترکیب نحوی و تحلیل بلاغی آیات قرآن کریم از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران