ضیافت افطار پس از ۲ سال در مسجدالنبی از سرگرفته می‌شود

سفره‌های افطار ماه رمضان در حرم نبوی، امسال پس از ۲ سال توقف به دلیل شیوع کرونا با اعمال محدودیت‌هایی در مسجدالنبی (ص) گسترده می‌شود.

متولیان مسجدالنبی (ص) در حالی که بیش از ۲ ماه تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است، درحال برنامه‌ریزی به منظور پذیرش زائران و پهن کردن سفره‌های افطاری در مسجدالنبی همزمان با ماه مبارک رمضان هستند.


این امر در حالی است که از ۲ سال گذشته با شیوع کرونا، افطاری دادن در مسجدالنبی (ص) ممنوع بود و امکان پهن کردن سفره‌های افطار در این مکان مقدس فراهم نبود.


البته متولیان مسجدالنبی (ص) اعلام کرده‌اند که در صورت بهبود وضعیت از نظر شیوع کرونا و سایر سویه‌های این ویروس، ۱۵ نفر در هر قالیچه پیش‌بینی شده در حرم نبوی می‌توانند کنار یکدیگر نشسته و افطار کنند. همچنین در صورتی که وضعیت کرونایی بهبود پیدا نکرده باشد و همچنان نیاز به رعایت فاصله اجتماعی باشد، در هر قالیچه ۱۲ نفر می‌توانند بنشینند که البته شرط آن نیز قرارگیری روزه‌داران در یک طرف سفره افطار و رو به قبله است.


علاقه‌مندان به شرکت در افطاری‌های ماه رمضان در مسجدالنبی باید از ماه آینده در سامانه توکلنا و اعتمرنا ثبت‌نام کرده و پس از احراز صلاحیت و داشتن شرایط لازم، امکان حضور در افطاری‌های ماه رمضان در حرم نبوی را پیدا کنند.


به گزارش فارس، درهای مسجدالنبی (ص) که پس از شیوع کرونا بسته شده بود، پس از پنج ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به روی زائران بازگشایی شد و همچنان مسجدالنبی (ص) در مدینه منوره با اعمال محدودیت‌هایی پذیرای زائران است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران