سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد

سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد

سازمان دیانت ترکیه 13 فروردین ماه را نخستین روز از ماه رمضان سال ۱۴۴۳ هجری قمری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ترکیا الان، سازمان دیانت ترکیه روز شنبه، (9 بهمن‌ماه) اعلام کرد ماه رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری در دوم آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد و بیست‌وهفتم این ماه شب قدر است.


سازمان دیانت ترکیه همچنین تأکید کرد که عید فطر ماه رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری در اول ماه می ۲۰۲۲ میلادی(۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) خواهد بود و بهره‌مندی معنوی از این ماه با آیین‌های دینی و انجام عبادت مانند روزه‌داری، قرائت قرآن و صدقه‌دادن بر مسلمانان واجب است.


این در حالی است که اخترشناسان نیز زمان آغاز ماه رمضان در کشورهای عربی را در صورت رؤیت هلال ماه، ۲ آوریل ۲۰۲۲ میلادی(۱۳ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرده‌اند.


همچنین پیش‌بینی شده است که ماه رمضان آینده ۳۰ روزه باشد و در غروب روز یکشنبه، اول ماه می ۲۰۲۲ میلادی(۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) به پایان برسد.


کمیته شرعی استهلال وابسته به دارالافتاء مصر نیز اعلام کرد که در روز اول آوریل ۲۰۲۲  میلادی این کمیته جهت رؤیت هلال ماه رمضان، استهلال را انجام خواهد داد اما پیش‌بینی می‌شود که ۲ آوریل، نخستین روز ماه رمضان در مصر باشد.


این کمیته در خصوص تاریخ عید فطر آینده نیز اعلام کرد که به منظور رؤیت هلال ماه شوال، کمیته استهلال در روز اول ماه می ۲۰۲۲ میلادی (۱۱ اردیبهشت ماه) به استهلال ماه شوال خواهد پرداخت.




نظرات کاربران