انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی

انقلاب اسلامی، امتداد نهضت حسینی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آستانه فرارسیدن ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام امام حسین(ع) و در امتداد نهضت حسینی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان سخن میگفت، افزود: سخنان امام امت(رض) و شعارهای مردم در مسیر حرکت و قیام درمقابل باطل و مبارزه با رژیم ظالم شاهنشاهی بود.


وی با بیان اینکه امام خمینی لله و بدون چشمداشت قیام کرد، اظهار داشت: امام امت برای کسب مقام و قدرت قیام نکرد بلکه بدنبال حاکم کردن اسلام و احکام اسلامی و از میان بردن باطل بود.


وی با اشاره به اینکه منیت در شخصیت امام راحل جایی نداشت، افزود: رهبر کبیر انقلاب  در سخنرانی های خود تاکید داشتند که مردم قیام کردند و پیروز شدند.   


حجت الاسلام والمسلمین نواب عدالت طلبی، استکبارستیزی و دفاع از مظلوم را از ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به دفاع ایران اسلامی ازمبارزات مردم مسلمان فلسطین، تصریح کرد: درجهان هیچ کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مظلوم گام برنداشته و عملا وارد این میدان نشده است.


وی گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از کشورهای اسلامی در مقابل جنایات رژیم اسرائیل کوتاه آمده و دست دوستی به سمت این رژیم اشغالگر دراز کرده اند.


سرپرست حجاج ایرانی درادامه نحوه برخورد نظام طاغوت با منتقدان از این رژیم را یادآور شد و گفت: امروز بالاترین مقام درجمهوری اسلامی ایران، جوانی را که با صدای رسا انتقاد می کند می بوسد، چنین برخوردی را در کجای جهان می توان مشاهده کرد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود به فرارسیدن سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون سابق بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و درگذشت آیت الله حسین گرایلی اشاره کرد و ویژگی های اخلاقی  این دو عالم برجسته را برشمرد.


وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین مظلومی عالم به مسایل زمان خود بود و به سه زبان خارجی صحبت می کرد، به علم رایانه تسلط داشت و از آن در مسیر خدمت به اسلام و قرآن بهره می جست. 


وی افزود: آیت الله گرایلی نیز درعین حال که استاد درس خارج، از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان و چهل سال امام جماعت مسجد گوهر شاد مشهد بود عالمی بسیار وارسته و متواضع بود و بدون توجه به عنوان و جایگاهی که داشت در سفرهای زیارتی بعنوان خادم زائران در فعالیت های مختلف مشارکت می کرد.  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران