تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت

تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه زیارت

در دیدار سفیر سوریه درایران با حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دو طرف بر گسترش همکاریهای تهران - دمشق درحوزه زیارت تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای شفیق علی دیوب سفیرجمهوری عربی سوریه در ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و درباره روبط دو کشور و سفر زائران ایرانی به دمشق گفتگو کرد.


دراین دیدار که آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیزحضورداشتند، حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به مناسبات و روابط  خوب دو کشور، ازسوریه بعنوان کشور دوست و هماهنگ با ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد .


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه سوریه درمقابل دشمنان سرزمین خود ایستاد و پیروز شد، افزود: ملت سوریه با دفاع از حرم اهل بیت پیامبر(ص) اجازه نداد که گول خوردگان به این اماکن شریف دست یابند.


وی ازحرم حضرت زینب و حضرت رقیه(علیهما السلام) بعنوان دو پایگاه نورانی و الهام بخش  برای مسلمانان و شیعیان جهان یاد کرد و با اشاره به حضور گسترده کاروان های زیارتی کشورهای اسلامی دراین اماکن متبرکه قبل ازشکل گیری مزدوران بیگانه، ابراز امیدواری کرد که با تعامل مسئولان اجرایی دو کشور سفر زائران به دمشق هرچه بیشتر تسهیل شود.


برپایه این گزارش، در ادامه این نشست آقای رشیدیان با اشاره به تفاهم های صورت گرفته در خصوص سفر زائران ایرانی با مقامهای سوری، خواستار پیگیری این تفاهم ها برای کاروان های زیارتی شد.


وی با اشاره به ظرفیت های زیارت دربرقراری تعامل و ارتباط بین ملت ها، افزود: زیارت علاوه بر ارتقای ارزشهای دینی، معنوی و اخلاقی در بین زائران، ظرفیت های خوبی برای کشورهای زائر پذیر در زمینه فعالیت های اقتصادی ایجاد می کند.


برپایه این گزارش، سفیر سوریه نیز از افزایش حجم  سفرهای  زیارتی زائران ایرانی به کشورش استقبال و تاکید کرد: همه مسئولان سوری بر لزوم فراهم کردن تمامی امکانات مورد نیاز زائران ایرانی و حل مشکلات این سفرها تاکید دارند.


وی با بیان اینکه دشمنان مترصد فرصت برای ضربه زدن به روابط دو کشور هستند، افزود: روابط تهران - دمشق در سطح بسیارخوبی است و مردم و رهبران دو کشور اجازه نخواهند داد که به این روابط خدشه ای وارد شود.


وی روابط مستحکم و استراتژیک و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت را عوامل مهم پیروزی دولت و ملت سوریه درمبارزه با تروریزم دانست و تصریح کرد: شما در این موفقیت که با خون رزمندگان دو کشور و با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی تحقق یافت شریک هستید.


سفیر سوریه همچنین لزوم ارتباط بیشتر میان نخبگان و علما دو کشور را یادآور شد و تاکید کرد: ملت سوریه ملت وفاداری است و هرگز کسانی را که در شرایط سخت کنارشان بودند فراموش نخواهد کرد.


این گزارش حاکیست، حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان این دیدار آمادگی مجموعه حج و زیارت را برای انتقال تجربیات خود به طرف سوری اعلام کرد و گفت: بیش از 1500 جلد کتاب در پژوهشکده حج و زیارت درخصوص مسایل مختلف این حوزه تدوین شده و سوریه می تواند از این ظرفیت استفاده کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران