راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس

راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در ایران برگزار شد + عکس

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال (۱۴۰۰) امروز در مناطق مختلف کشور به دو صورت حضوری(شهرهای زرد و نارنجی) و موتوری و خودرویی (شهرهای قرمز) برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام موسی پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با توجه به وضعیت کرونایی ایران و شیوع بالای اومیکرون در ۱۵۰۰ شهر و ۳ هزار روستا برگزار شده است.


مراسم بزرگداشت روز ۲۲ بهمن به دلیل شیوع بیماری کرونا در تهران و تمامی شهرها با رنگ بندی قرمز، به صورت خودرویی و موتوری و در دیگر شهرها با حفظ تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، راهپیمایی محدود انجام شد.


در تهران، مردم از مسیرهای دوازده‌گانه به شکل تفکیک خودرو و موتورسیکلت، به سوی میدان آزادی حرکت کردند.


مراسم میدان آزادی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید  و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. پرواز بادکنک ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای مداحی میثم مطیعی و قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ از جمله برنامه هایی بود که در میدان آزادی انجام شد.


نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران همزمان با ۲۲ بهمن‌ماه در مصلی امام‌خمینی (ره)، به امامت حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزارشد.


حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ر‌ئیسی رئیس جمهور در خطبه‌های پیش از نمازجمعه تهران سخنرانی کرد.


رئیس جمهور: عناصر هویت انقلاب اسلامی را باید شناساند


سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنرانی خود در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با چهل و سومین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد ، با تبریک ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیدشدت یاد امام (ره) و شهدا ، اظهار کرد: ۲۲ بهمن یوم الله است. همه روزها روزهای خداست، اما چرا یک روز یوم الله می شود؟ جلوه قدرت الهی از غیر مجاری عادی، آن روز را روز خدا می‌کند. در ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست مردم ایران و به رهبری امام جاری شد.


وی در ادامه افزود: قدرت الهی همه را خیره کرد. ملت ایران حکومتی که مورد حمایت قدرت های بزرگ بود را کنار زد و حکومتی به نام دین بر پا کرد. این دست قدرت لایزال الهی بود. در این ایام آنچه برای همه ما ضرورت دارد بویژه نسل جوان، شناخت انقلاب اسلامی و شناخت عناصر هویت ساز این انقلاب است.


رئیس جمهور با یادآوری اینکه رهبری جهاد تبیین را امر فرمودند، تصریح کرد: عناصر هویت انقلاب اسلامی را باید شناساند. دین و مردمی بودن از این عناصر است. انقلاب اسلامی مردم پایه است و ادامه دهندگان این مسیر مردم هستند. انقلاب غیر طبقاتی بود و مثل سایر انقلاب‌ها بر یک طبقه خاصی استوار نبود و همه مردم در انقلاب حضور داشتند. استقلال طلبی یکی دیگر از عناصر این انقلاب است. آزادی‌خواهی ، عدالت طلبی از سایر عناصر انقلاب است. در درون انقلاب اسلامی ضدظلم و ضد فساد بودن نهادینه شدن است. همچنین ضداستکبار بودن نهادنیه شده است. انقلاب فساد و ظلم را نمی پذیرد.


رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رژیم ستمشاهی نماد وابستگی به استبداد و خضوع در برابر قدرت های سلطه گر و گردن کشی در برابر مردم و آلوده به فساد و ظلم بود،  تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمد تا این رژیم را از میان بردارد و نظامی مبتنی بر دین و برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بر پا کند.


گفتنی است، شبکه های تلویزیونی صداوسیما مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را به صورت زنده پخش کردند.


 




نظرات کاربران