فرزندت را عاشق کن فرزندت را عاشق کن فرزندت را عاشق کن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرزندت را عاشق کن فرزندت را عاشق کن فرزندت را عاشق کن فرزندت را عاشق کن فرزندت را عاشق کن

فرزندت را عاشق کن

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائران حسینی در حرم مطهر سیدالشهداء(ع) به اهمیت مهر و محبت در سیره پیشوایان اشاره و آن را رمز موفقیت و نیاز امروز سیره تربیتی خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن پور موسوی، سخنران برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، بامداد دوشنبه (2 اسفند ماه) در جمع پرشور زائران حسینی به تبیین نقش حانواده در جلب توجه جوانان به محبت اهل بیت و انجام فرائض دینی پرداخت و گفت: سبک و سیره تربیتی معصومین (علیهم السلام) بر اساس محبت و نه اجبار استوار بوده است.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می فرمایند: ازالة الجبال اهون من إزالة قلب عن موضعه، تغییر عقیده و مواضع را سخت تر از جابجایی کوه ها خواند و افزود: سر موفقیت پیامبر (ص) در تغییر عقاید جامعه جاهلی آن زمان این بود که پیام آور محبت و انسانیت به جای کینه و نفرت بودند.


حجت الاسلام پورموسوی در ادامه اولین گام تربیتی را ایجاد عشق و محبت خواند و گفت: ایجاد عشق و محبت به اهل بیت (علیهم السلام) زمینه ساز عشق به خداوند و تربیت صحیح است و این عشق و محبت جز در سایه معرفت و شناخت از کمالات و زیبایی های اهل بیت حاصل نمی شود.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 128 سوره توبه گفت: خداوند در قرآن محبت را مهم ترین و موثرترین عامل در تربیت جامعه می داند و قبل از ایجاد تکلیف برای بندگانش به ویژگی های رسول و فرستاده اش اشاره می کند تا مردم عاشق او شوند. 


وی افزود: یکی از راه هایی که می توان فرزندان را عاشق اهل بیت (علیهم السلام) کرد بیان فضایل اهل‌بیت و شناخت عمیق از فضائل آنهاست و طبیعتاً هر چه شناخت از معصومین بیشتر شود، محبت آنان بیشتر در قلب‌هاریشه می‌دواند و همین امر زمینه تغییر و تحول و پیروی از ائمه و دستورات آنها را فراهم می‌آورد.


حجت الاسلام پورموسوی یکی از آسیب های جدی فراروی جامعه را ناپایداری و تزلزل در محبت خانوادگی خواند و گفت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) و امیر مؤمنان علی (ع) و نحوه رفتار و برخورد آنها با هم به عنوان یک الگوی متعالی سبک زندگی اسلامی می تواند بسیاری از معضلات موجود در خانواده ها و شیوه های تربیتی را مرتفع سازد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران