عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است

عامل بودن شرط تأثیرگذاری و نفوذ تبلیغ است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در نشست توجیهی روحانیون و مداحان کاروان های عتبات عالیات با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) گفت: خادمان فرهنگی باید عامل به علم خویش باشند و این عامل بودن عالم مهمترین شرط پذیرش و تأثیر گذاری تبلیغ در مخاطب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در نشست توجیهی روحانیون و مداحان کاروان های عتبات عالیات که روز یکشنبه (8 اسفندماه) در دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) گفت: خادمان فرهنگی باید عامل به علم خویش باشند و این عامل بودن عالم مهمترین شرط پذیرش و تأثیر گذاری تبلیغ در مخاطب است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در ادامه به شرح و بسط این حدیث و پنج سفارش حضرت امیر (ع) پرداخت و افزود: اولین سفارش حضرت این است که به غیر از خدا به کسی امید نبندیم، گاهی اوقات انسان به علت های واهی مانند مقام، خویشاوندان، دوستان، پول و ... امید می بندد، تا با استفاده از آنها پیشرفت کند؛ غافل از اینکه امید اصلی در زندگی انسان خداوند سبحان است، از همین رو حضرت در این زمینه می فرمایند: هرکه به غیر خداوند سبحان امید بندد، امیدهایش را دروغ می یابد.


وی افزود: دومین نکته ی مورد اشاره حضرت امیر المؤمنین این است که انسان نگران کردار زشت و گناهان خود باشد، چرا که گناه و معصیت سد راه ترقی معنوی انسان‌ها می شود و این سفر زیارتی بهترین فرصت برای فرصت بازگشت به سوی خدا است.


حجت الاسلام بهجتی ادامه داد: سومین سفارش مولای متقیان که شما روحانیون، مداحان و خادمان فرهنگی مخاطب آن هستید، این است که از گفتن کلمه نمی دانم شرم نکنید. وقتی از شما چیزی را می پرسند که نمی دانید، خجالت نکشید که بگویید نمی دانم، در این زمینه مطالعه ای نداشتم. درباره بعضی از بزرگان نقل شده است علاوه بر این که جرأت گفتن نمی دانم را داشتند، این نمی دانم ها را بلند می گفتند، با شجاعت می گفتند که دیگران بشنوند، چون رسیدن به این مرتبه و مقام که انسان انصاف را درباره خودش رعایت کند و به زبان بیاورد، خیلی مهم و دشوار است.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهارمین نکته و سفارش حضرت امیر در مورد یادگیری است، حضرت توصیه می فرمایند: که در مورد یادگیری و فراگیری شرم و حیا نداشته باشید.


حجت الاسلام بهجتی پنجمین سفارش حضرت علی را صبر عنوان و به خادمان فرهنگی توصیه کرد: حال که خدا توفیق و خدمت توأمان زیارت و خدمت به زائرین اباعبدالله را نصیب شما کرده قدر این نعمت را بدانید و نه تنها در مقام پاسخگویی به مسائل زائرین صبور باشید، بلکه به اندازه درک و فهم و سع آنها سخن بگویید و مهمتر از همه اینکه بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ عملی است، سعی کنید با عمل و رفتار و کردار خود، معارف اهل بیت (علیهم السلام) را برای زائرین تبلیغ نمایید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران