پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است  پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است  پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است  بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است  پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است  پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است  پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است  پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است 

پیامبر اکرم، بزرگترین نعمت خداوند به جهان هستی است 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بعثت خاتم المرسلین نعمت ویژه  رب العالمین به همه پویندگان راه حق و معنویت است، تاکید کرد: پیامبر خاتم بزرگترین نعمتی است که خداوند به جهان هستی عطا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که روز دوشنبه(9 اسفند ماه) در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان سخن میگفت، افزود: پیامبر گرامی اسلام چون خاتم پیامبران بود بیشترین فشارها و مشکلات را در طول تاریخ متحمل شد.
وی به راه انداختن شیوه پیامبرهراسی نسبت به پیامبر گرامی اسلام  درجهان اشاره کرد و اظهار داشت: درحالیکه مسلمانان به همه پیامبران الهی احترام می گذارند در مقابل افرادی هستند که به نام طرفداری از پیامبر دیگری، نسبت به پیامبر پاکیها و محبت ناروا می گویند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب  اینگونه حرکات و اقدامات را نمونه ای ازجاهلیت در دوران معاصر خواند و گفت: در دوران جاهلیت به پیامبراسلام نسبت های ناروا می دادند و در جاهلیت امروز هم سعی دارند با برچسب های ناصواب به آن حضرت توهین کنند.
وی با بیان اینکه جاهلیت آن دوران و امروز علیه اسلام تلاش داشته، اسلام هراسی می کردند، افزود: از زمانی که قرآن ها را در غرب آتش زدند و پیامبر رحمت را زیر سوال بردند مجامع غربی بیشتر برای اطلاع از این کتاب به قرآن گرایش پیدا کرده و باخواندن آیات قرآن دریافتند که این کتاب انسان ساز و پر از معنویت است و سبک زندگی ارائه می دهد. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مسلمانان نیز در شناساندن پیامبر رحمت و مودت به جهانیان کم کاری دارند، خواستار شناساندن سیره انسان ساز پیامبر خاتم و اخلاق نبوی به جهانیان و بویژه نسل امروز شد.
وی در ادامه نمونه هایی از برخوردها و رفتارهای پیامبر با مشرکان را در دوران صدر اسلام یادآور شد و گفت: آن حضرت سراسر لطف، محبت و صفا بود و این خصلت ها موجب شد مشرکان به پیامبر ایمان آورند.
وی اظهار داشت: خداوند پیامبر اسلام را با کتاب و حکمت برای مردم مبعوث کرد و اگر برخی از برنامه های حکیمانه آن حضرت را درک نمی کنیم چون برای همیشه تاریخ است و عقل ما توان درک واقعی آن را ندارد.  
حجت الاسلام والمسلمین نواب  با بیان اینکه بعثت پیامبر با "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ " شروع شد، گفت: در آن روزگار بت پرستی رواج داشت اما خداوند به پیامبرمی فرماید: بخوان به نام پروردگار، لذا در برنامه های آن حضرت تربیت از همان آغاز هدف گذاری شده و مورد توجه بوده است. 
وی افزود: تعلیم وقلم درماموریت پیامبراسلام درعصری مورد تاکید قرار گرفته که  به  ارزش ها و افتخاراتی مباهات می ورزیدند که ضد ارزش بود و دنبال رواج معنویت در جامعه نبودند. 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه آیه "وَمَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِیَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِینَ- و من اجری از شما برای رسالت نمی‌خواهم و چشم پاداش جز به خدای عالم ندارم" درسوره شعرا ، این پیام را منتقل می کند که حضرت نوح، هود، صالح، لوط و شعیب، یک کلام و یک شعار داشتند، ادامه داد: فقط در رابطه با پیامبراسلام است که خداوند می فرماید: " لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربىٰ- من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن اهل بیتم ".
وی افزود: آن پیامبران پیامبر خاتم نبودند ولی رسول گرامی اسلام چون پیامبر خاتم است  باید راهش ادامه یابد و مودت در قربی امتداد رسالت و نبوت است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب  با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان ثبت احوال کشور انتخاب نام محمد به تنهایی و یا به صورت تلفیقی در صدرانتخاب‌ نام نوزادان پسر در خانواده‌‌های ایرانی قرار دارد،  گفت: این امر نشان دهنده عشق مردم به پیامبراسلام است.
وی تصریح کرد: پیامبر رحمت، شفقت و مهربانی شاهکار خلقت و هستی است و خداوند در بعثت پیامبر اکرم  توفیق های فراوانی برای جامعه بشری قرارداده و تنها برای عطای این نعمت است که بر مومنین منت می نهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران