غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس

غار حرا؛ نقطه آغاز درخشش وحیانی نور در ظلمت+ عکس

غار حرا از جمله مکانهای مقدس و متبرک مکه است که نخستین آیات الهی در آن بر حضرت محمد (ص) نازل شد تا خط بطلانی بر تمام جهل‌ها نادانی‌ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، غار حِرا محل عبادت رسول خدا )صلی الله علیه وآله( بود و آن حضرت چندی از ایام سال، به ویژه ماه مبارک رمضان را در آن به‌سر می‌برده است. در غار حراء بود که نخستین بار بر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) وحی نازل شد و پنج آیه آغازین سوره علق برای آن حضرت فرود آمد.


غار حِرا در بالاترین نقطه‌ی کوه نور واقع شده و آن را به عنوان یکی از کوه‌های بسیار مهم و با فضیلت مکه دانسته‌اند. درب غار حراء به سمت شمال است و فضای آن گنجایش تقریبی پنج نفر نشسته را دارد. ارتفاع دهانه‌ی غار حرا 2 متر، عرض آن حدود 20/1 متر و طولش نیز حدود 2 متر است. از عجایب غار حراء آن که انتهای آن کاملاً به سوی مسجد الحرام است و در دهانه‌ی آن می‌توان به سمت بیت المقدس نماز خواند.




نظرات کاربران