چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟ چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟ چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟ چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟ چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟ چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟ چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟

چه کنیم تا با اولیاء الله محشور شویم؟

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، با اشاره به آیه 69 سوره نسا، به بیان راه های عاقبت بخیری و محشور شدن با انبیاء، شهدا و صدیقان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن پورموسوی، سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، شامگاه چهارشنه(11 اسفند ماه) در جمع زائرین ایرانی در حرم مطهر قمر بنی هاشم(ع)، با اشاره به آیه 69 سوره نساء، به بیان راه های عاقبت بخیری و محشور شدن با انبیاء، وصدیقین و شهدا وصالحین پرداخت.
حجت الاسلام پورموسوی با اشاره به این فراز از زیارت نامه حضرت أبالفضل العباس(ع)؛ "وَ حَشَرَکَ مَعَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِینَ وَ حَسُنَ أُولَئِکَ رَفِیقاً "؛گفت: زیارتنامه حـضرت عـباس(ع) از اسـتوارترین متون زیارتی است، که از امام صادق (ع) روایت شده است و در این فراز امام معصوم  بهشتی شدن و حشر آن حضرت را با بهترین افراد جامعه امضاء فرموده اند.
وی با اشاره به آیه 69 سوره نسا افزود: خداوند متعال در این آیه فرموده است کسى که خدا و پیامبر را اطاعت کند، همنشین کسانى خواهد بود که خدا، نعمت خود را بر آنان تمام کرده; از پیامبران و صدیقان و شهدا و صالحان; و آنها رفیق هاى خوبى هستند و حضرت ابوالفضل عباس (ع)  از بارزترین مصادیق این آیات هست.
خطیب بعثه مقام معظم رهبری در ادامه به تبیین مصادیق این آیه پرداخت و تصریح کرد: سرآمد همه انبیاء حضرت رسول (ص)، سرآمد همه صدیقین حضرت امیرالمومنین (ع) و سرآمد همه شهدا امام حسین (ع) و سرآمد همه صالحین ابا صالح (عجّ ) هستند که اصلاح جامعه را بر عهده دارند.
 این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم ص)، به بیان راه های عاقبت بخیری و محشور شدن با انبیاء، شهدا و صدیقان پرداخت و گفت: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) هشت راه برای محشور شدن با انبیاء الهی در قیامت آمده است.


وی افزود: ایشان فرموده اند: «ثمان خصالٍ مَن عَمِلَ بِها مِن امّتی حَشَرهُ اللهُ مَعَ النَبیینَ و الصّدیقینَ و الشهداءَ و الصّالحینَ و ما هِیَ یا رسول الله فَقالَ مِن زَوَّدَ حاجّاً و اَغاثُ مَلهوفاً و رَبّی یَتیماً و هَدی ضالاً و اَطعَمَ جائِعاً و اَروی عَطشاناً و.... صامَ فِی یَومِ حرٍّ شَدیدٍ؛ هشت عمل وجود دارد که اگر فردی آن ها را انجام دهد، با پیامبران (ص) و صدیقان و شهداء محشور می گردد و آن اعمال عبارتند از: پرداخت هزینه حج کسی، زن دادن جوان عزب، رسیدگی به فریاد دادخواه، سرپرستی یتیم و پروراندن او، هدایت گمراه، اطعام نمودن فرد گرسنه، سیراب نمودن فرد تشنه و روزه گرفتن در روزهای سخت تابستان» که از این هشت ویژگی هفت ویژگی آن منوط به دست گیری و خدمت کردن به خلق خداست.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران