رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن»

رونمایی از کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن»

آیین رونمایی از کتاب «کلید واژه آیات حسینی در قرآن کریم» با حضور جمعی از اساتید حوزه‌علمیه قم در مرکز جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدجعفر روضاتی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم و نویسنده کتاب حاضر، عصر روز جمعه(۱۳ اسفند ماه) در آیین رونمایی از پنجمین اثر خود، اظهارداشت: کتاب «کلیدواژه‌های آیات حسینی در قرآن» بعد از کتب کلیدواژه های قرآنی مهدوی، رجعت، فاطمی و علوی در واقع پنجمین اثری است که تدوین کردم.


وی افزود: بیش از ۱۸ ماه زمان برد تا موفق به جمع‌آوری ۲۱۰ آیه نورانی قرآن کریم پیرامون شخصیت حضرت سیدالشهدا(ع) شوم که این آیات در دو دسته، شامل همه ائمه اطهار(ع) یا پنج‌تن آل‌عبا(ع) مانند، آیه تطهیر یا مباهله و برخی مخصوص شخصیت نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.


استاد حوزه‌علمیه قم ادامه داد: اقدام دیگری که در این کتاب ارزشمند علاوه بر کدهای قرآنی صورت گرفته، آن است که در ذیل هر آیه ۴- ۵ روایت راجع‌به مطلب با سند آن آورده شده است. البته تمام آیات، روایات و اسناد ترجمه شده است و جا دارد از استاد حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مهدی‌پور بابت مقدمه‌ای که برای هر پنج اثر به رشته تحریر درآورده‌اند تشکر و قدردانی کنم.


حجت‌الاسلام والمسلمین روضاتی با بیان اینکه این کتاب تلاش دارد که نسل جوان را با آیات نورانی قرآن و حفظ آن آشتی دهد، افزود: عشق و ارادت به امام حسین(ع) پیر وجوان، زن و مرد و کوچک و بزرگ ندارد، لذا با ابتکار کدسازی آیات قرآن کریم و همراهی با حضرت سیدالشهداء(ع) در واقع حدیث ثقلین را بین جامعه رواج داده‌ایم که مخاطبین عام و خاص کتاب با ارادتی که به حضرت دارند اهتمام جدی‌تری در حفظ آیات قرآن داشته باشند.


نویسنده کتاب «کلیدواژه‌های آیات علوی در قرآن» افزود: با توجه به اهمیت فضای مجازی و حضور همه اقشار دراین فضا و تنگناهای مالی که وجود دارد، چهار کتاب کلید واژه های قرآنی مهدوی، رجعت، فاطمی وعلوی با همکاری مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان به صورت دیجیتال و کاملا رایگان در دسترس علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: من شرمنده امیرالمؤمنین(ع) هستم چراکه با توجه به مشکلات مالی و چاپ و نشری که وجود دارد نتوانسته‌ام این اثر را به چاپ برسانم و با هزینه شخصی خودم تنها ۳۰ نسخه را منتشر کردم و البته مابقی آثار را نیز حول ۱۰۰ تا ۲۰۰ نسخه به چاپ رساندم و امید است با حمایت دستگاه‌های ذیربط و خیرین دغدغه‌مند بتوانیم نسخه فیزیکی آن را بدون هیچ چشم‌داشتی و صرفا برای تبلیغ و ترویج معارف اهل‌بیت(ع) منتشر و عرضه کنیم.


گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور حجج الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد، استاد سطوح عالی حوزه و سیدمهدی رجایی، رئیس پژوهشکده انساب سادات از این کتاب ارزشمند رونمایی شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران