خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع) خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع)

خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت عباس(ع)

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، با اشاره به فرازی از زیارت نامه حضرت ابوالفضل (ع) به تحلیل شخصیت ایمانی حضرت عباس بر اساس زیارتنامه آن حضرت پرداخت و گفت: قمر بنی هاشم الگو و مظهر ادب و تربیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن پورموسوی، سخنران مراسم های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، شامگاه شنبه(14 اسفند ماه) در جمع زائرین حضرت سیدالشهداء، به تحلیل شخصیت ایمانی حضرت عباس (ع) با استناد به زیارتنامه آن حضرت پرداخت و گفت: خشوع و ادب زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی حضرت ابوالفضل(ع) است.


حجت الاسلام پورموسوی با اشاره به این فراز از زیارت نامه حضرت عباس (ع) "اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلاِءمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ..." گفت:  آن حضرت در میان یاران و بستگان امام حسین (ع) جایگاهی ممتاز و منحصر به فرد دارد و در زیـارتنامه حـضرت عباس(ع) کـه بـا سـند معتبر از امام صادق (ع) نقل شده، چند صفت برجسته برای ایشان ذکر شده است؛ که در میان این صفات برجسته، خشوع و ادب یکی از زیباترین و الهی ترین جلوه‌های شخصیتی وجود مقدس قمر بنی هاشم است.


وی در ادامه به سلسله مراتب ادب اشاره کرد و گفت: بالاترین مراتب ادب، ادب در برابر خداوند است. حضرت عباس اگر عبد صالح خدا می شود چون دارای ادب و مطیع امر خداوند است. گاهی انسان در برابر خداوند مغرور شده و نسبت به ساحت خداوند متعال بی ادبی می کند؛ هر گناهی که از انسان سر می زند یک نوع بی ادبی در برابر خداوند است.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا دومین مرتبه ادب را ادب در برابر حضرت رسول اکرم(ص) خواند و به زائرین توصیه کرد در این ماه شعبان که متعلق به پیامبر اکرم (ص) و رسول خداست به آن حضرت  ادای احترام کنند.


وی افزود: سومین مرتبه ادب، ادب در برابر امام معصوم (ع) و ولی الله است که در این زمینه نیز حضرت عباس (ع) امام حسین(ع) را امام و ولی خود می‌دانستند و همواره مطیع و فرمانبردار آن بزرگوار بودند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در پایان سخنان خود خطاب به زائران گفت که اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) و جانشین به حق ایشان، حضرت عباس(ع) را به مقام عبد صالح رساند.


وی به زائرین توصیه کرد که در ماه شعبان از فرصت حضور در عتبات عالیات بهره برده و با تأسی از حضرت عباس(ع) ادب و اطاعت از خداوند متعال، حضرت رسول و جانشینان بر حق آن حضرت را بیاموزند.




نظرات کاربران