کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد

کتاب «دعاهای نهج البلاغه» منتشر شد

کتاب «دعاهای نهج البلاغه» اثر حسین اکبری به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

کتاب «دعاهای نهج البلاغه» اثر حسین اکبری به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار شد.


امیرالمؤمنین (ع) که انسان کامل و امام نور و هادی امت نبوی و مقتدای پیروان دین محمدی است، دعاها و مناجات های فراوانی دارد که از قلب سلیم و زبان معصومش صادر شده است.


در کتاب شریف نهج البلاغه شماری از این دعاهای آسمانی دیده می شود که افزون بر کارکردهای مختلف، کارکرد تبلیغی و آموزشی نیز دارد.


کتاب «دعاهای نهج البلاغه» با این هدف، دعاهای امیرالمؤمنین(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه را گردآوری و دسته بندی کرده و شرح مختصری از آن ارائه داده است.


گردآوری و دسته بندی این دعاها، مایه دسترسی آسان عاشقان و محبان امیرالمؤمنین(ع) به این منبع عظیم معنوی خواهد شد. شرح این دعاهای ارزشمند نیز یاری کننده فهم دعاها و منبعی برای مبلغان و مربیان نهج البلاغه شریف است.


این اثر در شش فصل تألیف شده است؛ فصل اول این کتاب با عنوان «شناخت امیرالمؤمنین(ع)» است که به ویژگی های شخصیتی آن حضرت پرداخته است.


برشی از اثر


* تقاضای سلامت دین و جسم


«وَ نَسْأَلُهُ الْمُعَافَاةَ فِی الْأَدْیَانِ کَمَا نَسْأَلُهُ الْمُعَافَاةَ فِی الْأَبْدَانِ؛ ما از او سلامت در دین می طلبیم. آن گونه که سلامت در بدن ها را تقاضا می کنیم!»


این عبارت اشاره به نکته لطیفی است که آن این که اگر مردم به همان اندازه که به عافیت و سلامت جسمانی اهمیت می دهند، به سلامت دینشان اهمیت می دادند، وضع خوبی داشتند ولی افسوس! یک بیماری محضر جسمانی گاه انسان را به دنبال طبیبان متعدد می فرستد، در حالی که به خاطر ده ها بیماری خطرناک معنوی و اخلاقی و دینی، حتی به دنبال یک طبیب هم نمی رود!


علامه جعفری(ره) از بعضی متفکران انسان شناس این سخن را نقل کرده اند: اگر یک صدم اشک هایی که برای شکم های گرسنه و بدن های برهنه ریخته می شود، برای ارواح گرسنه معرفت و برهنه از فضایل ریخته می شد، هم گرسنگی ها و برهنگی های جسمانی از بین می رفت و هم گرسنگی ها و برهنگی های روحی ذایل می گشت.


علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران