آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان

آمادگی عتبات عالیات کربلا برای استقبال از مراسم نیمه شعبان

بخش شعائر، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان مقدس حسینی و عباسی، آمادگی کامل خود را برای استقبال از مراسم نیمه شعبان اعلام کرد.

به گزارش شبکه جهانی الکفیل، آستان‌های مقدس حسینی و عباسی در کربلای معلی اعلام کردند که برنامه‌ی کاملی برای استقبال از زائران نیمه شعبان و سهولت حرکت زائران و ارائه بهترین خدمات به آنها تدارک دیده‌اند.


عقیل عبدالحسین الیاسری، رئیس بخش شعائر، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام، در این باره گفت: آمادگی‌های لازم برای زیارت بزرگ زائران عتبات در نیمه شعبان امسال انجام گرفته است که شامل اقداماتی از جمله صدور گواهی‌نامه‌های قانونی برای موکب‌هایی است که در طی این مراسم به زائران خدمت‌‌رسانی می‌کنند.


 وی با بیان اینکه این اقدام از مهمترین امور طی مراسم نیمه شعبان است، افزود: بدون این گواهی‌ها، هیچ موکبی اجازه حضور در مراسم را نخواهد داشت چرا که معرفی‌نامه موکب‌ها محسوب می‌شود.


 الیاسری ادامه داد: مکان‌هایی برای هر موکب مشخص شده است که کارهای خدماتی خود را در آن محل‌ها انجام دهند. همچنین موکب‌ها باید به توصیه‌های بخش هماهنگی عمل کنند. به همین منظور تیم‌های سیاری برای پیگیری کیفیت اجرای دستورالعمل‌ها در این ایام فعالیت می‌کنند.


گفتنی است بخش شعائر و موکب‌های آستان‌های حسینی و عباسی نهادی رسمی است که مسئولیت ساماندهی هیئت‌ها و موکب‌های حسینی و صدور اوراق هویت و گواهی‌نامه‌های قانونی را با همکاری دستگاه‌های امنیتی عراق بر عهده دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران