مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است

مرزهای زمینی عراق برای زیارت عتبات بسته است

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه تا لحظه مخابره این خبر دولت عراق تصمیمی برای بازگشایی مرزهای زمینی این کشور اتخاذ نکرده است، گفت: تا اعلام رسمی دولت عراق مرزهای زمینی این کشور برای ورود زائران عتبات عالیات بسته است.

حجت الاسلام صحبت رحمانی در گفت وگویی با تاکید بر اینکه  مردم از هرگونه سفر به سمت مرزهای ورود به خاک عراق پرهیز کنند، افزود: به رغم پیگیری و چندین دور مذاکره با مسئولان دولت عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی که احتمال آن در نیمه شعبان عنوان شده بود، تاکنون دولت عراق موضع رسمی و... برای بازگشایی مرزهای زمینی اعلام نکرده است.


وی به مهمترین دلایل عدم بازگشایی مرزهای زمینی دو کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه تا این لحظه مجوز مکتوبی در این زمینه از سوی دولت عراق صادر و اعلام نشده است، گفت: با توجه به پیگیری‌های رئیس سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تا پیش از این بازگشایی مرزهای زمینی در نیمه شعبان دور از انتظار نبود.


رحمانی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ به علت شیوع بیماری کرونا مرزهای زمینی تردد زائران به عراق برای زیارت عتبات عالیات بسته شد.


وی خاطر نشان کرد: به رغم رایزنی های انجام گرفته به علت شیوع بیماری کرونا در ایران و عراق مرزهای زمینی مجددا بازگشایی نشده و این آمادگی  وجود دارد.


معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه از مردم می‌خواهیم تا زمان صدور مجوز رسمی مبنی بر بازگشایی مرزهای زمینی عراق از هرگونه سفر به مناطق مرزی خودداری کنند، افزود: در حال حاضر هیج مرز زمینی به روی زائران عتبات عالیات باز نمی باشد و امکانات پذیرایی نیز به دلیل عدم آماده شدن زیر ساخت ها مهیا نیست.




نظرات کاربران