باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد

باب‌القبله حرم امام حسین (ع) افتتاح شد

مراسم افتتاحیه باب القبله حرم حسینی و آغاز احداث صحن امام حسن (ع) در طرح توسعه حرم سیدالشهدا صبح امروز طی مراسمی با حضور مسئولان ایران و عراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ها، مراسم افتتاحیه باب القبله حرم امام حسین (ع) و آغاز به کار احداث صحن حضرت امام حسن (ع) صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان عراقی، متولیان حرم حسینی و ستاد بازسازی عتبات در کربلا برگزار شد.


در این مراسم پس از قدردانی از اعتماد متولیان حرم سیدالشهداء(ع) به منظور واگذاری طرح توسعه حرم حسینی در قالب صحن حضرت زینب (س) و امام حسن (ع)، به لزوم بهبود وضعیت موجود برای تشرف میلیونی زائران کربلا اشاره شد.


باب القبله حرم امام حسین (ع) یکی از ورودی‌های اصلی برای تشرف به حرم ارباب است که در ضلع جنوبی قرار دارد و دسته عزاداری طویریج در روز عاشورا از این سمت وارد حرم می‌شوند.


به گفته مهدی قزوینی، یکی از مسئولان فنی آستان قدس حسینی عرض باب القبله حرم پیش از توسعه ۳.۷ مترمربع بود که با اجرایی شدن طرح توسعه به ۱۰ مترمربع افزایش یافته است تا زائران در مراسم‌های میلیونی به راحتی بتوانند وارد حرم شوند. همچنین برای زیباسازی این بخش سعی شده از طرح‌های سنتی و اسلیمی استفاده شود.


گفتنی است طرح توسعه حرم حسینی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و به همت ایرانیان در کربلا در حال انجام است که فاز نخست آن با عنوان صحن حضرت زینب (س) در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.




نظرات کاربران