بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱

بررسی راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱

در نشست مسئولان ستاد فرهنگی اربعین  از ایران و عراق در کربلا سیاست ها، راهبردها و کلیات  برنامه های فرهنگی و تبلیغی اربعین ۱۴۰۱ بررسی و تصویب شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دومین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی فرهنگی اربعین ۱۴۰۱ روز سه شنبه(۲۴ اسفند ماه) در کربلای معلا با حضور مسئولان و اعضای ستاد فرهنگی از جمهوری اسلامی ایران و عراق برگزار شد.


در این نشست که نمایندگان سازمان ها، گروه‌ها و شخصیت های حقیقی و حقوقی عضو شورای هماهنگی و برنامه ریزی اربعین حضور داشتند ابتدا حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ضمن بیان موضوعات و دستور جلسه، اعضای جدید از عراق و ایران را معرفی کرد.


حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درعراق نیز در ادامه به شرایط اربعین گذشته اشاره کرد و از حضور گروه‌های مردمی در حوزه فرهنگی اربعین استقبال و بر نقش مهم آنان و استفاده از ظرفیت همه دستگاهها تاکید کرد.


وی گفت: اساس اربعین مساله فرهنگی است و همه خدمات بمنظور فراهم کردن بستری برای ایجاد فضای معنوی برای زائران است.


در این جلسه آقای محمد تقی باقری دبیر ستاد مرکزی اربعین هم با اشاره به اهمیت و نقش مسائل فرهنگی اربعین و موفقیت های کمیته فرهنگی دراین حوزه گفت: باید ازهم اکنون به اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه ها بین ایران و عراق بپردازیم و به همه مسائل با کمک فعالان و کارشناسان و کمیته ها توجه شود.


در ادامه، آقای مجتبی شصتی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا براهمیت اطلاع رسانی و  آموزش از مبدا به زائران برای ایجاد فضای مناسب برای بهره برداری معنوی و حذف چالش ها تو صیه کرد و حجت الاسلام و المسلمین حمید حسینی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق  توجه به گروه‌های مردمی و استفاده از نظرات آنها در تصمیم گیری ها و آسیب شناسی فعالیت های ستاد مرکزی اربعین در هفت سال گذشته را مورد توجه قرار داد.


این جلسه با بررسی  اصول، سیاست ها و کلیات برنامه های اربعین ۱۴۰۱ ادامه یافت و بر  سه اصل  احترام به حاکمیت دولت عراق،  تکریم مردم عراق به عنوان میزبان اصلی وتقریب مرجعیت دینی درعراق به عنوان رکن اصلی حافظ سیادت و استقلال عراق تاکید شد.


همچنین تصریح شد که اربعین به عنوان پیشران وعامل مهم تمدن نوین اسلامی از رویکردهای اصلی کلیه فعالیت ها است که لازمه آن اجتناب ازهرگونه تفرقه و تنش، دوری از قومیت‌ گرایی و هر نوع تظاهر فرقه ای و طایفه ای اختلاف برانگیز است .


دراین نشست اولویت دادن به تشکیل موکب ها و  فعالیت های مشترک بعنوان راهبرد فرهنگی اربعین آینده مورد توافق قرار گرفت و بر تشکیل جلسات مشترک کمیته ها و کارگروههای تخصصی  با مشارکت اعضا از ایران و عراق در ایران  برای نهایی کردن برنامه ها و اقدام ها و همچنین ارائه مجموعه اقدام ها  فرهنگی و آموزشی و تبلیغی به دبیرخانه ستاد تاکید شد.


برگزاری نشست مشترک موکب داران ایران و عراق درکربلا به میزبانی لواء الخدمه الحسینیة و با دعوت از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مواکب از جمهوری اسلامی ایران از دیگر محورهای مورد توافق دراین نشست بود.  




نظرات کاربران