برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق

برگزاری کنفرانس بین‌المللی «قرآن و مسائل معاصر جامعه» در عراق

چهارمین کنفرانس بین‌المللی امام حسین(ع) با عنوان «قرآن و مسائل معاصر جامعه» ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال آینده(۱۴۰۱) در سالن اجتماعات «أم أبیها» دانشگاه دخترانه «الزهراء(س)» در کربلا آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

این کنفرانس به همت دارالقرآن آستان حسینی و با همکاری دانشگاه دحترانه «الزهراء» کربلای معلی برگزار می‌شود و ۵ اردیبهشت‌ماه آخرین موعد دریافت مقالات و پژوهش‌های ارائه‌شده به این کنفرانس اعلام شده است.


«الگوهای روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن»، «جامعه آرمانی در پرتو قرآن»، «چالش‌های زندگی روزانه و تصویر مقابله با آن‌ها از منظر قرآن»، «پدیدارشناسی متن قرآن»، «قرآن و تحولات فرهنگی» ، «بررسی مشکلات اجتماعی معاصر از منظر قرآن» و «اصلاح اجتماعی نزد امام حسین (ع) از دیدگاه قرآن» از محورهای این کنفرانس محسوب می‌شود.


این کنفرانس با هدف تبیین رویکرد صحیحی که قرآن کریم در اصلاح جامعه ترسیم کرده و از آن پیروی می‌کند و نیز برجسته‌کردن ویژگی‌هایی که رویکرد قرآنی در دعوت به اصلاح از آن برخوردار است، برگزار خواهد شد.


تأکید بر جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم، آگاهی‌بخشی به مسلمانان برای فهم مسائل معاصر امت اسلام، ارتقای دانش علمی و ارائه مشاوره به پژوهشگران مطالعات قرآنی و پرداختن به مشکلات معاصر و مسائل روز امت اسلامی با نگاه قرآنی و....از دیگر اهداف برپایی این کنفرانس است.


از جمله شروط شرکت در این کنفرانس این است که مقاله پژوهشی ارسالی نباید قبلا در جایی دیگری ارائه شده باشد و تعداد صفحات مقاله پژوهشی نباید از (۲۰) صفحه کمتر و از (۲۵) صفحه بیشتر باشد و همچنین، موضوع مقاله خارج از محورهای اصلی کنفرانس نباشد.


این کنفرانس به صورت حضوری برگزار می‌شود و متخصصان و پژوهشگرانی که امکان حضور در این نشست علمی برای آن‌ها فراهم نباشد، می‌تواند از طریق برنامه «زوم» به آن ملحق شوند.


این کنفرانس به مدت سه روز(۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در آن گواهینامه مشارکت داده می‌شود و همچنین، پژوهشگرانی که مقالات آن‌ها در این کنفرانس پذیرفته شود در یک مجله علمی پژوهشی معتبر چاپ خواهد شد.


 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران