مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع) مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع) مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع) مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع) مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع) مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع) مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع)

مراسم تحویل سال نو در حرم امام حسین (ع)

حرم امام حسین(ع) در ساعات تحویل سال 1401 میزبان زائرانی بود که از نقاط مختلف ایران و عراق خود را به کربلای معلا رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مردم سرزمین‌مان، ایران اسلامی، اعتقاد دارند که لحظه تحویل سال را در حال و هوایی زیبا و معنوی به سر کنند و به همین منظور برخی از افراد که توفیق حضور در مکان های مقدس همچون مرقد مطهر امامان معصوم یا امامزادگان را دارند از این فرصت استثنایی بهترین استفاده را می‌ برند.


به همین منظور، سالیان متمادی است که هزاران نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت خود را به عتبات عالیات در کربلای معلی و نجف اشرف می‌رسانند و سال نو را در کنار مرقد مطهر ائمه معصومین (ع) آغاز می‌‌کنند و از این حیث احساسی نیکو و خوشایند دارند.


در این میان به غیر از برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در عراق و زائران علاقمند به حضور در عتبات، تولیت آستان مقدس حسینی نیز در برپایی مراسم معنوی در آغاز سال جدید و لحظه تحویل سال همراهی می کند.


مراسم تحویل سال نو که به همت بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد  با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای کریم منصوری قاری بین المللی کشورمان آغاز شد و در ادامه  حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با استناد به روایات در باره عید نوروز سخن گفت و با اشاره به همزمانی تحویل سال نو با اذان حرم حسینی درباره نوروز از دیدگاه اسلام مطالبی بیان کرد.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی سخنران بعثه مقام معظم رهبری از زائران خواست قدر فرصت حضور در فضای نورانی و ملکوتی حرم امام حسین (ع)  را در ساعات تحویل سال بدانند و به راز و نیار با پروردگار منان بپردازند.


این مراسم با مدیحه سرایی و مولودی خوانی حاج حسن شالبافان مداح اهل بیت عصمت و طهارت پایان یافت. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران