توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان

توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان

خطیب بعثه رهبری در کربلا در جمع زائران ایرانی به بیان توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران در خیمه گاه امام حسین (ع) با بیان اینکه ماه رمضان ماه مناجات و راز و نیاز با خداست، اظهار داشت: اگر بخواهیم برای فضای ماه رمضان آماده شویم باید تمرین کنیم.


وی به جوانان توصیه کرد که در ماه مبارک رمضان کمتر وقت خود را در فضای مجازی بگذرانند و به ذکر چند توصیه از امام رضا(ع) در این ماه پرداخت.


وی با بیان اینکه حضرت می فرمایند: «وَ عَلَیْکَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى مَا یَعْنِیکَ وَ تَرْکِ مَا لَا یَعْنِیکَ- دنبال کاری برو که به درد دین و دنیایت بخورد و دانش و معنویت تو بیشتر شود»، ادامه داد: امام توصیه می کنند: «وَ أَکْثِرْ مِنَ الدُّعَاءِ وَ الِاسْتِغْفَارِ وَ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ - هنوز ماه رمضان نیامده قرآن زیاد بخوان و دعا زیاد بخوان و استغفار کن».


خطیب بعثه رهبری در کربلا مناجات شعبانیه را برای آماده سازی ورود به ماه رمضان دانست و گفت: امام حسین (ع) در شب عاشورا از دشمن برای مناجات کردن و دعا کردن مهلت خواست و فرمود: «و هو یعلم أنی احب الصلوه و تلاوه کتابه و کثره الدعا و الاستغفار- خدا می داند من نماز و تلاوت قرآن و دعا و استغفار را دوست دارم».


وی افزود: در آداب زیارت است که قرآن تلاوت و به سیدالشهداء (ع) هدیه کنید.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی همچنین یکی دیگر از توصیه های امام رضا(ع) برای ورود به ماه رمضان را توبه عنوان کرد و گفت: قبل از آن که ماه ضیافت الهی فرا برسد انسان باید آماده شود و توبه انسان را برای ورود به مهمانی آماده می کند، مانند کسی که قبل از رفتن به مهمانی باید آماده شود و لباسهای تمیز و مرتب بپوشد .


در ادامه، زائران اباعبدالله الحسین (ع) همنوا با حاج غلامرضازاده مداح اهل بیت فرازهای دعای کمیل را  در خیمه گاه امام حسین زمزمه کردند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران