توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین

توصیه به خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی به زائران ایرانی در کربلا توصیه کرد که هر روز خود را با خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین متبرک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی خطیب بعثه مقام معظم رهبری در مراسم دعای ندبه در خیمه گاه امام حسین (ع)، توصیه کرد که زائران ایرانی هر روز خود را با خواندن سوره یس و زیارت آل یاسین که زیارت امام زمان (عج) است، متبرک کنند.


وی با اشاره به اینکه شخصی به نام حمیری خدمت امام زمان(عج) نامه نوشت که ما چگونه به شما سلام کنیم، افزود: حضرت فرمودند: «قولوا کما قال الله» خداوند در قرآن می فرماید: سلام علی ال یاسین. وی اضافه کرد: به خواندن سوره یس اهتمام داشته باشیم و هر روز این سوره را بخوانیم و در هنگام خواندن زیارت آل یاسین نیز سلام ها را به امام زمان عج عرضه و  هر روز آن حضرت را یاد کنیم.


وی ادامه داد: یکی از اصحاب امام صادق (ع) به نام زراره گفت، خدمت حضرت عرض نمودم اگر دوران غیبت امام را درک کردم چه دعایی بخوانم امام فرمود این دعا را بخوان: اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ، لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَکَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ، ضَلَلْتُ عَنْ دینى.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی افزود: سید بن طاووس از علمای بزرگ شیعه می فرماید روز جمعه خواندن این دعا « اللهم عرفنی نفسک ...» را فراموش نکنیم، نکته ظریف این دعا این است که ما از خداوند معرفت بخواهیم و معرفت از خداشناسی شروع می شود و مراحل بعد پیامبر شناسی و امام شناسی است.


این مراسم با قرائت دعای ندبه پایان یافت و زائران اباعبدالله الحسین(ع) با خواندن فرازهای این دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دست به دعا برداشتند. 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران