برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن

برنامه رمضانی کتابخانه ملی قطر برای معرفی نسخه‌های خطی قرآن

کتابخانه ملی قطر اعلام کرده که به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌‌هایی را در راستای شناسایی نسخه‌های خطی نادر از قرآن کریم و سیره پیامبر تدارک دیده است.

به گزارش پایگاهه اطلاع رسانی حج به نقل از ایکنا، کتابخانه ملی قطر قرار است به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی را با هدف غنی سازی دانش جامعه در خصوص نسخه‌های قرآنی و هنر و سنت‌های آن و همچنین معرفی سیره نبوه و فضائل صحابه به کودکان و نوجوانان برگزار کند.


در همین راستا این کتابخانه در ۳۰ مارس جاری جلسه‌ای  را با حضور شماری از کارشناسان بین المللی متخصص با عنوان سنت‌های تولید نسخه‌های خطی قرآن در طول ۱۴ قرن گذشته برگزار کرد.


سیدمحمود زکی در ۱۱ آوریل سمیناری را با عنوان نسخه‌های خطی قرآن با همکاری مرکز مطالعات نسخه‌های خطی دانشگاه سلطان محمد الفاتح الوقفی استانبول ارائه می‌دهد که مربوط به رویکرد جدید بررسی علوم مربوط به مصحف‌های دست نوشته و نسخه‌های خطی قرآن می‌شود.


در ۱۳ آوریل هم جلسه‌ای با عنوان قرائت قرآن از روی نسخه‌های نادر برگزار می شود که در آن شرکت‌کنندگان از روی مصحف‌هایی که تاریخ آن به قرون اول هجری بازمی‌گردد و با خطوط حجازی و کوفی که بدون نقطه و حرکت نوشته شده است، قرآن را تلاوت می‌کنند.


در روز پنج آوریل، کتابخانه ملی قطر یک جلسه مجازی را سازماندهی می‌کند که در آن به مرور کلی از ماه رمضان در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان می‌پردازد. این کتابخانه همچنین در روزهای 5، ۱۲، ۱۹ و ۲۶ آوریل برنامه‌ای را با عنوان الگوی حسنه ارائه می‌دهد که در آن به فضائل شجاعت، قدرت، عشق، علم و صبر می پردازد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران