حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی

حمله به ۳ طلبه در صحن حرم رضوی

همزمان با سومین روز ماه رمضان، فردی با چاقو به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله کرد که متاسفانه یکی از روحانیون به دلیل شدت جراحات به شهادت رسیده است .

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان امروز سه شنبه(۱۶ فروردین ماه)  طلبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.


این ۳ طلبه از طلاب جهادی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.


حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون مضروب با زبان روزه بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) بر اثر شدت جراحات وارده در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.


حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب ، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است.



روابط عمومی آستان قدس رضوی اعلام کرد: حمله کننده به طلاب در حرم امام رضا(ع) دستگیر شده است و موضوع تا حصول نتیجه و شناسایی دیگر عوامل پیگیری می‌شود.


محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است. ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر حمله کرده است.


فرماندار مشهد نیز گفت: فردی تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری حمله امروز در حرم مطهر رضوی را مرتکب شده است.


بگفته محسن داوری فرد مهاجم که با استفاده از سلاح سرد  به سه نفر از روحانیون جهادی درعرصه فرهنگی شهر مشهد حمله کرد توسط زائران و ماموران در صحنه دستگیر و تحویل مقامات امنیتی شد.


فرماندار مشهد گفت: تحقیقات لازم توسط دستگاه قضایی و ماموران امنیتی در حال پیگیری است و با عامل یا عوامل این اقدام به شدت برخورد خواهد شد.




نظرات کاربران