مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی

مراسم تشییع و تدفین شهید اصلانی

علاوه بر مراسم وداع با پیکر شهید اصلانی که شب گذشته با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از مردم و روحانیون برگزار شد امروز نیز مراسم تشییع پیکر این شهید با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهر مشهد مقدس بر پا شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم وداع با پیکر روحانی شهید «محمد اصلانی» شامگاه چهارشنبه (17 فروردین ماه) با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.


علاوه بر مراسم شب گذشته که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی و جمع کثیری از مردم و روحانیون برگزار شد امروز پنج شنبه(18 فروردین ماه)، هم مراسم تشییع پیکر این شهید با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهر مشهد مقدس انجام شد .



در این مراسم یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و جمعی از خادمان رضوی و سایر مسوولان استانی حضور داشتند.


رسانه ها حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی در مشهد را، نشاندهنده نفرت و انزجار آنان ازجریان تکفیری و استکبار جهانی توصیف کردند.


مردم با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر تکفیری»، «شهادت افتخار ماست» و نوای «یا امام رضا(ع)» پیکر شهید حجت الاسلام اصلانی به سمت حرم مطهر و خانه ابدی را بدرقه کردند.



بیشتر مغازه‌های مسیر میدان شهدا تا حرم امام رضا (ع) به احترام شهید اصلانی، مغازه خود را در این مدت تعطیل کرده بودند.


آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، پس از اقامه نماز میت بر پیکر این شهید روحانی، در جمع زائران و مجاواران سوگوار حرم مطهر رضوی سخنرانی کرد.


پیکر شهید اصلانی برای طواف به سمت مضجع نورانی امام رئوف مشایعت و گرداگرد مضجع ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طواف داده شد و برای خاکسپاری به صحن آزادی حرم مطهر منتقل گردید.



پیکر شهید حجت الاسلام اصلانی پس از تشییع باشکوه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع)، در صحن آزادی حرم مطهر و در کنار شهدای عاشورای حرم سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد و در خانه ابدی آرام گرفت.



برپایه این گزارش، روزجمعه( ۱۹ فروردین ماه)، ساعت 9 شب مراسم بزرگداشت شهید جهادگر حجت الاسلام اصلانی از سوی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.


حجت‌الاسلام «محمد اصلانی» از فعالان جهادی شهر مشهد بود که در حمله تروریستی روز سه شنبه(16 فروردین ماه)یک فرد تکفیری در حرم مطهر امام رضا(ع) به شهادت رسید.


 




نظرات کاربران