شورای عالی حج و زیارت به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد

جلسه شورای عالی حج و زیارت به ریاست آیت الله رئیسی رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

هفدهمین جلسه شورای عالی حج و زیارت امروز پنجشنبه (25 فروردین 1401) به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.


در پایان این جلسه رئیس سازمان حج وزیارت در گفت و گو با شبکه خبر اظهار داشت: در این جلسه چهار محور عمده مورد بحث قرار گرفت، بحث اول بحث حج تمتع است که وزارت حج عربستان سهمیه‌ی کلی را یک میلیون نفر اعلام کرد که حدوداً ۸۵۰ هزار نفر به زائرین خارجی تعلق می‌گیرد. ما پیش بینی می‌کنیم از این تعداد حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر سهم ایران شود.
وی گفت:در این جلسه درباره تخصیص بودجه هم بحث و بررسی شد که رئیس جمهور تاکید کرد بودجه و ارزی که باید تخصیص پیدا کند به سرعت انجام و به عربستان منتقل شود.
آقای حسینی درباره چارتر پرواز‌ها و گرانی قیمت در این خصوص گفت: ما در این جلسه تاکید کردیم که بخش خصوصی چارتر را به عهده دارد. امروز رئیس جمهور درباره بحث کاهش قیمت‌ها و تسهیل گری در خصوص عتبات تاکید داشت که بر همین اساس تصریح کردند که چارترینگ هواپیما‌ها از طرف سازمان هواپیمایی و وزارت راه به سازمان حج و زیارت واگذار شود.
وی بحث گشایش مرز‌های زمینی را سومین موضوع جلسه بیان کرد و گفت: در این باره یک موضوع در واقع طرف عراقی است که باید موافقت کند که تا حالا موافقت نکردند.
آقای حسینی افزود: در سفر روز جمعه به عراق با وزیر کشور و وزیر گردشگری و بهداشت این کشور دیدار و این موضوع را مطرح و به جد پیگیری خواهم کرد تا گشایشی صورت گیرد و مرز زمینی باز شود، ولی براساس مانیفست‌های حج و زیارت یعنی در واقع کاروان‌هایی اجازه سفر به عراق را به صورت زمینی دارند که از طرف حج وز یارت ایران تأیید شده باشد ما دنبال این موضوع هستیم که ان شاءالله انجام شود.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بحث آخر هم که رئیس جمهور مطرح کرد درباره مسیر پرواز‌ها بود و ایشان تاکید کرد که پرواز‌ها به بغداد منتقل شود تا در واقع عوارض کمتری به آن تعلق گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران