محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی از سوی کشورهای اسلامی

کشورهای اسلامی جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و خشونت علیه نمازگزاران فلسطینی در روز جمعه را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، وزارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای یورش نیروهای اشغالگر به این مسجد و دستگیری نمازگزاران داخل آن را محکوم کرد.


وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای در توئیتر تاکید کرد که این حملات مکرر و سیستماتیک اشغالگران علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و مقدسات مسلمانان نتیجه عدم پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی جامعه‌ بین‌المللی به آرمان فلسطین و عدم اجرای مفاد حقوق بین الملل است.


این کشور بر لزوم اقدام فوری بین‌المللی برای توقف حملات مکرر اسرائیل علیه مردم فلسطین و مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد.


این وزارتخانه بر موضع قاطع قطر در حمایت از آرمان فلسطین، حقوق مشروع مردم فلسطین، از جمله حق کامل برای انجام مراسم مذهبی خود بدون محدودیت و ایجاد کشور مستقل آنها در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس شرقی تاکید کرد.


همچنین وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای از سوی احمد حافظ، سخنگوی وزارت امور خارجه، هجوم به مسجد مبارک الاقصی  و خشونت‌های پس از این تهاجم علیه فلسطینی‌ها در صحن‌های مسجدالاقصی را که در نتیجه آن ده‌ها نمازگزار مجروح و دستگیر شدند، محکوم کرد.


حافظ بر ضرورت خویشتن‌داری و حمایت کامل از نمازگزاران مسلمان و اجازه انجام شعائر اسلامی در مسجدالاقصی تاکید کرد.


همچنین نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، یورش نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد‌الاقصی، نقض حرمت آن و حمله به نمازگزاران را به شدت محکوم کرد.


میقاتی گفت: این اولین بار نیست که نیروهای اشغالگر مقدسات ما را زیر پا می‌گذارند و در مقابل چشمان جهانیان به مسجدالاقصی و نمازگزاران در آن در روز جمعه حمله می‌کنند.


وزارت امور خارجه عراق هم با صدور بیانیه ای حمله نیرو های رژیم اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی و الصخره و شماری از شهر ها و روستاهای فلسطین را محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: عراق تشدید خشونت و گسترش عملیات نیرو های اشغالگر اسرائیل در تعدادی از شهر ها و روستا های فلسطینی که با استفاده از خشونت شدید علیه فلسطینی ها همراه بوده و به قربانی و مجروح شدن و بازداشت ده ها نفر منجر شده را به شدّت محکوم می کند.


وزارت خارجه ادامه داد: عراق گرایش و حمایت دائم خود را از ملت فلسطین و حق آن در باز پس گیری تمامی حقوقش ابراز می کند.


همچنین صدها نفر از مردم اردن برای حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی در مقابل مسجد «الجامعه الاردنیه» در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.


بر این اساس، معترضان شعارهایی همچون «با جان و با خون خود فدایت می‌شویم ای مسجدالاقصی» را سر داده و حمایت خود را از ملا فلسطین اعلام کردند.


دکتر نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس، یورش پلیس و نیروهای ویژه اسرائیل به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران در سحرگاه امروز جمعه را که منجر به مجروح شدن حدود ۱۵۲ نمازگزار و دستگیری صدها نفر شد به شدت محکوم کرد.


وی بر لزوم احترام اسرائیل به وضعیت تاریخی و حقوقی قدس اشغالی و مقدسات آن و توقف همه اقدامات غیرقانونی تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا این موضوع را به عهده بگیرد.


پارلمان عربی نیز از سازمان‌های بین‌المللی ذیربط خواست تا برای توقف اقدامات و تجاوزات نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و حملات مستمر به مسجد مبارک الاقصی و بیت المقدس، سریع و فوری وارد عمل شوند.


عادل العاصومی، رئیس این پارلمان همچنین خواستار توقف تمامی اقداماتی شد که حرمت مسجدالاقصی را نقض می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران