پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر

پیشنهاد رئیس سازمان حج وزیارت برای بازگشایی مرزهای زمینی از عید سعید فطر

رئیس سازمان حج و زیارت در سفر به کشور عراق پیشنهاد کرد در صورت مساعدت مسئولان ذیربط عراقی، مرزهای زمینی دو کشور از عید سعید فطر به روی زائران و مشتاقان سفر عتبات عراق بازگشایی شود و اعزام ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ آقای سید صادق حسینی در دیدار با آقای حسن ناظم وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی در ایران گفت: این دفاتر زیر نظر سازمان حج وزیارت کار اعزام زائران را برعهده دارند .


وی با اشاره به گران بودن سفرهوایی زائران ایرانی به عراق و هزینه های بالای فرودگاه نجف اشرف گفت: انتظار داریم هزینه سفرهای هوایی کاهش یابد تا شاهد تردد بیشتر زائران ایرانی باشیم، همانطور که مرز زمینی ایران هم اکنون بر روی زائرین عراقی باز است.


رئیس سازمان حج وزیارت به منویات رئیس جمهور کشورمان مبنی بر اعزام زائران به اعتاب مقدسه اشاره کرد و گفت: ایشان اعتقاد دارند شرایطی فراهم شود که تشرف زائران دو کشور ایران و عراق با حداقل هزینه اتفاق بیافتد و اعزام ها تسهیل شود که به همین سبب تخفیف های سفرهای هوایی به ویژه در نجف می تواند در این رابطه کارساز باشد.


به گفته حسینی، از سرگیری اعزام های زائران دو کشور به صورت زمینی می تواند در کاهش هزینه های سفر زائران دو کشور راهگشا باشد .


وی افزود : یکی از عمده ترین دلایل بسته شدن مرزهای زمینی شیوع کرونا بوده که در حال حاضر با وجود واکسیناسیون حدود ۷۵ درصدی در کشورمان و اهتمام به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، این موضوع می تواند در دستور کار باشد تا شاهد تردد زائران ایرانی به صورت زمینی هم باشیم.


رئیس سازمان حج وزیارت با اعلام این درخواست که بازگشایی مرزهای زمینی موجب برآورده شدن خواسته بسیاری از متقاضیان سفر به عتبات عالیات می شود، پیشنهاد کرد که این مهم از عید سعید فطر و با مساعدت دست اندرکاران و مسوولان عراقی ذیربط انجام گیرد.


آقای حسینی با تاکید بر اعزام های زمینی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی تصریح کرد : این اعزام ها می تواند زیر نظر کامل سازمان حج و زیارت و وزارت سیاحه عراق و با رعایت شیوه نامه های تدوین شده صورت پذیرد تا مشکلی به لحاظ موضوع کرونا نیز وجود نداشته باشد .


وی افزود: تا ایام اربعین چند ماه فصت باقی مانده است که با توجه به استقبال مشتاقان برای پیاده روی اربعین حسینی(ع)، می توانیم با از سرگیری اعزام های زمینی بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، شرایط مناسب تری را تا زمان اوج سفرها در آن ایام شکل دهیم.


رئیس سازمان حج وزیارت همچنین به موضوع مشخص شدن رتبه بندی استاندارد هتل های عراق اشاره کرد و گفت: مشخص شدن این موضوع در برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت برای اسکان زائران می تواند موجب کاهش مشکلات و دغدغه های زائران و افزایش رضایتمندی شود.


وزیر فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق نیز در این دیدار بر انعقاد یادداشت تفاهم فی مابین در خصوص اعزام زائران دو کشور تاکید کرد و گفت: امضای یادداشت تفاهم در موضوع زیارت می تواند نیازهای زائران دو کشور را مرتفع سازد و اظهار امیدواری کرد؛ این مهم هرچه سریعتر نهایی شود .


وی افزود: امیدواریم شاهد گسترش سفرهای زیارتی و همچنین هماهنگی و تعاملات بیشتر در راستای تسهیل امور زائران دو کشور باشیم.


آقای حسن ناظم هدف زوار دو کشور را زیارت ائمه معصومین (علیهم السلام) دانست و اظهار داشت: ما به سبب موضوع زیارت و اشتراکات دینی، به مثابه یک روح در دو بدن هستیم به همین سبب دلها و خانه های مردم عراق به روی زائران ایرانی گشوده است و از موضوع گسترش تعداد زایران و توجه به فرهنگ زیارت استقبال می کنیم .


وی به موضوع بازگشایی مرزهای زمینی نیز اشاره کرد و افزود: وزارت گردشگری این موضوع را پیگیری و آن را در هیئت دولت مطرح خواهد کرد تا بررسی نهایی صورت گیرد.


وی در پایان ضمن اشاره به آماده بودن رتبه بندی هتل ها گفت: این رتبه بندی را در اختیار سازمان حج و زیارت قرار می دهیم تا به رفع دغدغه ها در این خصوص کمک نماییم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران