اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود

اعتکاف رمضان در مسجدالنبی از امروز آغاز می‌شود

افرادی که قرار است در مسجد النبی شهر مدینه معتکف شوند، از امروز وارد این مسجد می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل ازایکنا، تعداد این افراد ۴۰۰۰ نفر است و پیشتر برای معتکف شدن در مسجد النبی ثبت‌نام کرده‌ بودند.


اعتکاف در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان انجام می شود که نمازگزاران با خود خلوت کرده و وقت خود را به نماز، دعا و خواندن قرآن اختصاص می دهند. اعتکاف در مسجد النبی از غروب روز بیستم ماه مبارک رمضان شروع می‌شود و با رؤیت ماه شوال و آغاز عید فطر به پایان می‌رسد. در زمان اعتکاف، نمازگزاران در مساجد زندگی می‌کنند و می‌خوابند.


به گفته مسئولان مسجد، صرف افطار و سحری، نوشیدنی‌های سرد و گرم و خدمات نظافتی برای آسایش زائران در مسجد النبی ارائه می‌شود. آنها همچنین به سخنرانی‌های مذهبی به تعدادی از زبان ها دسترسی خواهند داشت.


پیش تر ریاست کل امور حرمین شریفین اجازه برگزاری مراسم افطار گروهی را صادر کرده بود. این مراسم، از دو سال پیش به دلیل شیوع کرونا ممنوع شده بود، اما وعده‌های افطاری آماده به صورت انفرادی برای زائران خانه خدا توزیع می‌شد. این بسته‌ها فقط شامل آب‌بسته‌بندی شده و بسته‌های خرما در محوطه‌ی مساجد الحرام بود.


با وجود کاهش محدودیت های کرونا در عربستان مسئولان از معتکفین خواستند که  از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران