تبادل نظر مسئولان حوزه حج و زیارت برای پیگیری سریعتر امورحج آینده

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای سرعت بخشیدن به پیگیری ها در خصوص حج 1401 تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.


دراین جلسه آخرین برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته و تماس ها با مسئولان کشور میزبان درخصوص حج پیش رو مطرح و بررسی شد و شرکت کنندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.


دراین جلسه آقای سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای افزایش سهمیه زائران ایرانی درحج پیش رو، تصریح کرد: درحال رایزنی با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران" هما" هستیم تا به تعداد کافی پروازهای حج تامین گردد تا مدت اقامت زائران در سرزمین وحی طولانی نشود.


وی به فعال شدن کمیته های مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات ونرخ گذاری اشاره کرد و از تشکیل ستاد حج برای پیگیری سریعترامورحج آینده خبرداد.


این جلسه با گزارش آقای اکبر رضایی معاون امورحج و عمره سازمان حج و زیارت در باره استخراج آمار و اطلاعات زائران حج پیش رو و دکتر سید‌علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره ساختار این مرکز و نحوه معاینات پزشکی زائران حج آینده ادامه یافت.


معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: برای اعزام ایثارگران به حج تمتع  سهمیه 1900 نفری اختصاص یافته است.


در پایان این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم اطلاع رسانی مسئولان حوزه حج و زیارت در خصوص حج آینده برای آرامش بخشی به زائران تاکید و تصریح کرد: هرچند با اعلام دیرهنگام عربستان فرصت کمی برای آمادگی های لازم درخصوص حج 1401 باقیمانده است ولی نباید از کیفیت برنامه ها و فعالیت ها کاسته شود.


درپایان این جلسه اعلام شد که شعار حج پیش رو «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» خواهد بود که بعنوان شعار حج 1400 هم انتخاب شده بود. 


نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با بیان اینکه دراین شعارمعنویت، وحدت، اقتدار جهان اسلام و دفاع ازمظلوم نهفته است، تصریح کرد: حج، فرصتی برای مطرح شدن مهمترین چالش‌های جهان اسلام و صحنه نمایش انسجام، اقتدار و عظمت اسلامی است و با توجه به اتفاقات اخیردرصحنه فلسطین لزوم پرداختن به این قضیه مهم جهان اسلام و همفکری امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی و فلسطینیان بیش ازپیش احساس می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران