در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی
در نشست مجازی حمایت از فلسطین مطرح شد؛

تأکید رهبران مقاومت بر زوال رژیم صهیونیستی

رهبران جنبش‌های مقاومت منطقه در سخنرانی خود در نشست مجازی «منبر القدس» بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان فلسطین تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از العهد، در این نشست مجازی که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد ابتدا زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی کرد.


وی تصریح کرد: ملت فلسطین برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی، به جهاد و مقاومت خود ادامه می‌دهد.


النخاله تأکید کرد: ملت فلسطین با تحریف واقعیت و تاریخ تحریف شده‌ای روبرو است که بذر کینه علیه اسلام را می‌کارد.


وی با بیان اینکه ملت فلسطین با مبارزه روزانه خود تأکید دارد که قدس و فلسطین، متعلق به آنان است، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین شاید کم‌جمعیت باشند، ولی اراده مستحکمی دارد و هر روز نشان می‌دهد که قدس را رده نخواهد کرد.


دبیرکل جهاد اسلامی با تأکید بر اینکه عملیات سیف القدس، برنامه‌ای برای دفاع از قدس بود، گفت: ایران با تعهد کامل، در مسیر آزادسازی فلسطین و قدس حرکت می‌کند و حامی مقاومت است.


النخاله با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید قدس است و تا لحظه شهادت، حامی آن باقی ماند، خاطرنشان کرد: قدس اسلامی باقی خواهد ماند


شیخ عیسی قاسم: رژیم صهیونیستی، موقتی و روبه‌زوال است


در ادامه، شیخ عیسی قاسم مرجع  بحرینی سخن گفت. وی تصریح کرد: امت اسلامی امروز مسئولیت بزرگ احیای روز جهانی قدس را بر عهده دارد؛ حضور مردمی امسال باید بیشتر از سال‌های گذشته باشد.


وی با بیان اینکه مسجدالاقصی با شدیدترین حملات خصمانه صهیونیست‌ها روبروست خاطرنشان کرد: امت اسلامی با جدیت از حریم اسلام و سربلندی آن دفاع می‌کند و مردم بحرین نیز نگران از بین رفتن قبح عادی‌سازی هستند و اعتقاد دارند که باید در برابر این اقدام نیز مانند هر خیانت بزرگ دیگر مقاومت کنند.


این مرجع بحرینی با اشاره به حضور مردم بحرین در روز جهانی قدس، ادامه داد: قدس، فلسطین و امت اسلامی، با تجاوزات صهیونیست‌ها روبروست. عادی‌سازی روابط به شکلی خائنانه با این دشمن کینه‌توز، به منزله مقابله با  امت اسلامی و قرار گرفتن در یک جبهه با صهیونیسم و ​​استکبار جهانی است.


آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی، یک حکومت موقت و روبه‌زوال است و به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست و مقابله با آن نیز تا نابودی کامل این حضور شیطانی ادامه خواهد یافت.


مفتی اهل سنت عراق: حاکمان عرب به خاطر حفظ قدرت، فلسطین را رها کردند


مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق هم در این نشست گفت: برخی از حاکمان عرب، در ازای باقی ماندن در قدرت، فلسطین و قدس را رها کردند. من از همه مسلمانان می‌خواهم که در روز جهانی قدس متحد باشند تا به جهان ثابت کنیم که برای سربلندی اسلام و مسلمانان، همدیگر را یاری می‌کنیم.


وی با بیان اینکه هدف ما قدس و اتحاد امت اسلام است، افزود: هیچ حقی بزرگ‌تر و عظیم‌تر از قدس شریف نیست. همه علمای اسلام نیز باید این حقیقت را بگویند و برای حفظ وحدت امت، در کنار مردم خود بایستند.


الصمیدعی ضمن درخواست از علمای اسلام برای دعوت از مردم جهت مشارکت در روز جهانی قدس، خاطر نشان کرد: جریان نفاق، با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، امت اسلام را در معرض خطر قرار داد.


رئیس ائتلاف الفتح: نابودی رژیم صهیونیستی، وعده الهی است


هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق هم ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، گفت: روز قدس، روز تجدید بیعت با قدس عزیز و ملت مقاوم فلسطین است و تداوم اشغال مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، جنایتی است که باید به پایان برسد.


 


العامری با بیان اینکه دعوت امام خمینی (ره) برای روز قدس، یک پیام رسانه‌ای نیست، بلکه یک برنامه راهبردی برای آزادسازی فلسطین است، تصریح کرد: کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از یکدیگر سبقت می‌گیرند، ولی نشانه‌های آزادسازی فلسطین، از عراق ظهور خواهد کرد، این وعده الهی است و رژیم صهیونیستی نیز این مسئله را می‌داند.


وی با اشاره به آمادگی گروه‌های مقاومت عراق برای آزادسازی فلسطین، خاطرنشان کرد: مواضع ملت و مرجعیت عالی ما مبتنی بر حمایت از قدس و ملت فلسطین است، ما مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستیم و همه باید از حرکت در مسیر عادی‌سازی، دوری کنند


رئیس ائتلاف الفتح با تأکید بر اینکه شناخت واقعیت و عقاید فاسد دشمن، لازمه پیروزی است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی، یک رژیم، زودگذر است که بر جنایت و استفاده از اسطوره برای جعل حقایق تاریخی استوار است. رژیم صهیونیستی، نابود شدنی است و این وعده خداست.


نصرالله: در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار داریم


سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله، ضمن تمجید از حکیمانه بودن اعلام روز قدس از سوی امام خمینی (ره)، گفت: راهبرد دشمن صهیونیستی، حساب باز کردن بر روی زمان و فراموشی مسئله فلسطین بود و اینکه ملت‌های منطقه آرمان فلسطین را رها کرده و ناامید و سرشکسته شوند.


سید حسن نصرالله با بیان اینکه امروز قدس بار دیگر موضوع اصلی خواهد بود، ادامه داد: محور مترقی مقاومت را باید محور قدس نامید؛ زیرا قدس، نقطه وحدت بین دولت‌ها، گروه‌ها و ملت‌های آن است. امروز محوری وجود دارد که معادله منطقه‌ای قدرتمندی را برای حمایت و آزادسازی آن، خواهد ساخت.


وی افزود: غزه به رژیم صهیونیستی و اربابانش در جهان ثابت می‌کند که مردم فلسطین سرزمین خود را فراموش نمی‌کنند و آن را ترک نخواهند کرد. حمایت از قدس نیز مسئولیتی است که بر عهده همه امت اسلام است. ما در حزب‌الله، خود را در کنار برادرانمان در مقاومت فلسطین، در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم می‌دانیم.


دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر اینکه هدف از محاصره و فشار به لبنان این است که حزب‌الله دست از قدس و فلسطین بردارد، خاطرنشان کرد: همه فشارها را تحمل می‌کنیم و منتظر روزی هستیم که قدس به مردمش بازگردد؛ هدف این است که ما را مجبور کنند در برابر خواست آمریکا و اسرائیل تسلیم شویم و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بپذیریم.


سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی زندگی خود را وقف فلسطین کرد، عنوان کرد: همه محدودیت‌ها را از بین می‌بریم و توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کنیم. قدس نیز به عنوان اصل و هدف و یک محور باقی می‌ماند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران