امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است

امروز و فردا در کدام کشورها عید سعید فطر است

هم‌زمان با شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان و در آستانه حلول ماه شوال، کشورهای افغانستان، عمان، اردن و مراکش امروز یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه و ۱۸ کشور اسلامی فردا دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه را عید فطر اعلام کردند.

به گزارش آناتولی عربی، کشورهای افغانستان، عمان، اردن و مراکش شب گذشته اعلام کردند که هلال ماه شوال شنبه شب رؤیت شده و به این ترتیب امروز یکشنبه عید سعید فطر خواهد بود.


این در حالی است که هجده کشور عربی شامگاه شنبه در بیانیه‌هایی رسمی اعلام کردند که یکشنبه متمم ماه رمضان و روز دوشنبه اولین روزهای عید فطر و برابر با اول ماه شوال است.


کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، کویت، دیوان اوقاف سنی عراق، قطر، لیبی، سودان، بحرین، سوریه، فلسطین، لبنان و ترکیه و الجزایر یکشنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان و روز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.


همچنین کشورهای فیلیپین، تایلند، هندوستان و جزایر قناری نیز اعلام کردند که به علت عدم رؤیت هلال ماه شوال، روز یکشنبه آخرین روز ماه مبارک رمضان و دوشنبه روز عید سعید فطر خواهد بود.


بر اساس این گزارش، موریتانی، جیبوتی، تونس، سومالی و دیوان وقف شیعی عراق نیز تاکنون هیچ بیانیه‌ای در خصوص هلال ماه شوال و عید سعید فطر صادر نکرده‌اند.




نظرات کاربران