توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان

توزیع ۵۰ هزار نسخه قرآن و ۲ میلیون لیتر آب زمزم در ماه رمضان

مسئولین سعودی می‌گویند که در ماه مبارک رمضان ۵۰ هزار نسخه قرآن به زائران مسجدالحرام هدیه شده و ۲ میلیون لیتر آب زمزم هم بین حاضران در مراسم ختم شبانه قرآن کریم در این ماه توزیع شده است.

به گزارش الیوم، حمزه بن ابراهیم السالمی، رئیس اداره امور نسخه‌های قرآن در عربستان سعودی که ناظر بر سازمان امور ارشادی ریاست کل  امور مسجدالحرام و مسجدالنبی است، اعلام کرد: در چارچوب برنامه «یک مصحف برای هر زائر»، بیش از ۵۰ هزار نسخه از مصحف شریف از ابتدای ماه مبارک رمضان تا روز بیست و نهم این ماه به زائران مسجد‌الحرام هدیه شده است.


وی جمع‌آوری تمام نسخه‌های قرآنی در مسجدالحرام را که چاپ مرکز انتشارات مصحف شریف ملک فهد نیست، از جمله وظایف این مرکز دانست.


وی گفت: همه مصحف‌های موجود در مسجدالحرام که شمار آنها بالغ بر ۱۵۰ هزار نسخه است، مورد تأیید انتشارات ملک فهد بوده و روی صفحه اول آن توضیح داده شده که اجازه بیرون بردن این مصحف‌ها از مسجد وجود ندارد.


السالمی همچنین گفت که در طول ماه مبارک رمضان حدود ۲ هزار مرتبه بر نسخه‌های موجود در مسجدالحرام نظارت شده تا درستی این نسخه‌ها مورد تأیید قرار گیرد و زائران مسجدالحرام از نسخه‌های مورد تأیید قرآن استفاده کنند؛ بخصوص که برخی در حالی به قرائت قرآن کریم مشغولند که اطلاعی از اشتباهات موجود در آن و صحت نسخه‌ها ندارند.


این مسئول سعودی گفت که از ابتدای ماه مبارک رمضان حدود یکصد هزار نسخه از قرآن کریم را از مسجدالحرام جمع‌آوری کرده است که توسط مردم به داخل مسجد آورده شده و مورد تأیید انتشارات ملک فهد نبوده یا برخی صفحات آن حذف شده بود.


نهاد «سقیا زمزم» وابسته به ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی هم اعلام کرد که در شب‌های ماه مبارک رمضان و در جریان برگزاری مراسم ختم قرآن کریم ۲ میلیون لیتر آب زمزم بین زائران توزیع شده است.


احمد الندوی، رئیس اداره کل امور خدماتی مسجدالحرام نیز گفته در شب‌های مراسم ختم قرآن کریم در ماه مبارک بیش از ۵۰۰ تن زباله اعم از بطری‌های پلاستیکی و غیره از مسجدالحرام جمع‌آوری شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران