حضرت آیت الله شبیری زنجانی:
الطاف ویژه الهی شامل حال زائران خواهد شد

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی با ابراز خرسندی از برگزاری حج امسال، الطاف ویژه الهی را شامل حال زائران دانست و از مجموعه خدمات کارگزاران حج تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حضرت آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید شامگاه پنجشنبه (15 اردیبهشت ماه) در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه، نسبت به برگزاری مراسم حج 1401 ابراز خرسندی کرد.
وی پس از استماع گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب و آقای سیدصادق حسینی درباره شرایط برگزاری حج امسال، کاهش سهمیه زائران ایرانی به 45 درصد و اعلام شرط سنی زیر 65 سال برای حج گزاران، گفت که الطاف ویژه الهی شامل حال زائران خواهد شد.
این مرجع عظیم الشأن تقلید در پاسخ به این سخن رییس سازمان حج و زیارت که گفت «علی رغم تورم، مشکلات اقتصادی و تحریم، گرایش به معنویت و زیارت اعتاب مقدسه در جامعه به ویژه در بین جوانان رو به افزایش است»، علاقه روزافزون مردم نسبت به مقدسات را بشارت الهی دانست.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی همچنین از مجموعه خدمات کارگزاران حج تقدیر و تشکر کرد و با آرزوی توفیق آنان در خدمت رسانی به زائران گفت:‌ ان شاءالله مشکلات با عنایت حضرت ولی عصر (عج) رفع شده و مراسم حج با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود. 
این گزارش حاکیست، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، به برنامه‌ریزی‌های اجرایی، آموزشی و فرهنگی لازم در این زمینه اشاره کرد و گفت: آمادگی زائران از نظر روحی و روانی اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تشکیل کاروان‌ها و آمادگی روحانیون کاروان انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که با توجه به محدودیت زمانی، مقدمات کار به خوبی فراهم شده و مسئولان بتوانند خدمت‌گزار خوبی برای زائران خانه خدا باشند.




نظرات کاربران