استاد فلسطینی تفسیر ۳۰ جلدی قرآن نوشت

کتاب «التفسیر الهادی» در ۳۰ جلد از سوی «عبدالسلام اللوح»، استاد تفسیر و علوم قرآن دانشکده اصول دین دانشگاه اسلامی غزه در فلسطین تألیف و منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی به نقل از ایکنا، وی در این باره گفت: با توجه به این که چهار دهه است که در زمینه تفسیر تحلیلی قرآن تدریس می‌کنم، ایده نگارش تفسیر قرآن به ذهنم رسید و برای از بین‌بردن ضعف کلی موجود در درک متن قرآن در میان مسلمانان و اهل تخصص تلاش کردم.


اللوح افزود: من ناظر دو دانشنامه تفسیر تحلیلی با عناوین «اثر الاختلاف الإعراب فی تفسیر القرآن الکریم: تأثیر اعراب‌گذاری متفاوت کلمات قرآن در تفسیر قرآن» و «تحلیل جملة الشرط وبیان أثرها على المعنى التفسیری: تحلیل جمله شرط و تأثیر آن در تفسیر» بوده‌ام که هر یک چندین پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد است.


این استاد فلسطینی در ادامه با اشاره به این‌که تفسیر الهادی، تحلیلی و اجمالی است، تصریح کرد: هفت نفر از دانشجویانم در نگارش این تفسیر با من همکاری داشته‌اند و این کار چهار سال به طول انجامیده است.


وی بیان کرد: این تفسیر بیش از ۱۰ هزار صفحه است و در ۳۰ جلد نگاشته شده و هر جلد نیز ۳۲۰ تا ۳۵۰ صفحه و هشت بخش دارد.


عبدالسلام اللوح همچنین درباره مفهوم تفسیر تحلیلی و اجمالی قرآن توضیح داد: تفسیر تحلیلی علمی است که به نظم و ترتیب موجود در حروف، کلمات، جملات و آیات قرآن می‌پردازد و ساختار اعراب‌گذاری و حرکات نحوی در قرآن را مورد توجه قرار می‌دهد تا عظمت در ترکیب‌بندی این معجزه الهی را نشان دهد و تفسیر اجمالی نیز مفهوم کلی و مختصر آیات قرآن را در کنار تفسیر تحلیلی برای مخاطب تبیین می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران