نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو

نام‌نویسی بیش از75 درصد متقاضیان حج پیش رو

از آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع 1401 تا صبح امروز، بیش از 75 درصد ظرفیت کاروان‌ها ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی امروز تشکیل و اعلام شد از آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع پیش رو از ساعت ده روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه تا صبح امروز، بیش از 75 درصد متقاضیان نام نویسی کرده اند.


طبق سهمیه اختصاص یافته به کشورمان، قرار است امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۴۰ نفر از زائران ایرانی و کارگزاران حج به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.


دراین جلسه رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص حج 1401،  اعلام کرد که نزدیک به بیست هزارمتقاضی، ثبت نام قطعی را انجام داده و بیش از 6800 نفرهم در سامانه رزرو سازمان حج نام نویسی ودرحال پیگیری امور اعزام خود هستند.


در ادامه این جلسه آقای اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت تا صبح امروز از میان متقاضیان واجد الشرایط که در سال 99 ثبت نام کرده و هزینه سفر را پرداخته بودند مجموعا 26560 نفر در این سامانه برای حج پیش رو نام نویسی  کرده اند.


وی به شرایطی که برای نام نویسی متقاضیان لازم است اشاره و استقبال را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اولین پرواز زائران به مقصد سرزمین وحی 23 خرداد ماه انجام خواهد شد و مجموعه سازمان حج و زیارت تلاش دارد با همکاری و مساعدت همه بخش ها در فرصت کم باقیمانده تمامی فرآیندها و برنامه ریزیهای صورت گرفته  را  سامان داده و اجرایی کند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز پس از استماع این گزارش ها، تاکید کرد: همه فعالیت ها در امور اجرایی و فرهنگی باید در چارچوب انجام و تا پایان اردیبهشت ماه نهایی شود.


وی توصیه کرد: با توجه به زمان کوتاهی که تا اعزام زائران باقیمانده است باید افرادی که شرایط لازم را برای اعزام دارند، اعزام شوند و نمی توان معطل دیگران ماند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم انجام هرچه سریعتر معاینات پزشکی زائران را یادآور شد و از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست برای مراجعه و اخذ تائیدیه سلامت زائران، پزشکان مورد تائید آن مرکز را معرفی کند تا فعالیت این بخش نیزهمگام با دیگر بخش های اجرایی و فرهنگی پیش برود.


در پایان این جلسه، آقای محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گزارش مشروحی از فعالیت کمیته نرخ گذاری حج 1401 و سرانه در نظر گرفته شده برای بیمه و بهداشت  زائران ارائه کرد و گفت: اگرعربستان با سهمیه اضافی درخواستی موافقت کند و برای پر کردن آن بخواهیم افراد جدیدی را به غیر از زائران ثبت نام شده در حج 99 بپذیریم هزینه سفر آنان به قیمت ارز امسال محاسبه خواهد شد.


وی همچنین به اقدامات صورت گرفته برای انتقال ارزمورد نیاز برای حج 1401 به عربستان اشاره کرد و گفت: اعضای ستادهای مدینه و مکه تعیین و فعالیت آنها از امروز شروع شد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به تعطیلی حدود یک هفته ای بمناسبت عید فطر در عربستان، خواستار پیگیر مکاتبات انجام شده با وزارت حج این کشور توسط رئیس سازمان حج و زیارت شد و گفت: فرصت باقیمانده نباید بیش از این از دست برود، برخی از مسایل قابل حل است و قبل از اعزام زائران بایستی به نتیجه برسد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران