راهکارهای حفظ تقوی راهکارهای حفظ تقوی راهکارهای حفظ تقوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راهکارهای حفظ تقوی راهکارهای حفظ تقوی راهکارهای حفظ تقوی راهکارهای حفظ تقوی راهکارهای حفظ تقوی

راهکارهای حفظ تقوی

مدیراهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سه راهکارحفظ تقوی، تصریح کرد: تقوی مزدی است که خداوند بعد از ماه مبارک رمضان به انسان عطا می فرماید. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری امروز در «مراسم تواصی به حق» که با حضور کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نمازخانه این سازمان برگزار شد، درباره راهکارهای حفظ تقوی سخن گفت.


وی با بیان راههای حفظ این سرمایه معنوی در طول سال، به تعابیر مختلف درباره تقوی اشاره کرد و اظهار داشت: نقطه مقابل تقوی، غفلت است لذا انسان همواره باید مراقب اعمال و رفتارخود باشد و کارهایی را که مورد رضایت خداوند نیست، انجام ندهد.


وی در ادامه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره تقوی، افزود: تقوی می تواند انسان را از خود محوری به خدا محوری برساند.


حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری با بیان روایتی از امیر مومنان حضرت علی(ع) در خصوص تقوی، مراتب تقوی را در نزد علمای اخلاق برشمرد و گفـت: اگر انسان اعضا و جوارح خود را از گناه حفظ کند، مستحبات را انجام دهد و مکروهات را ترک کند، می تواند به بالاترین مراتب تقوی دست یابد.


وی همچنین به آثار تقوی در زندگی فردی و اجتماعی انسان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر درجامعه ای تقوی پیاده شود و مردم آن جامعه خدا ترس باشند برکت از زمین و زمان بر آن جامعه نازل خواهد شد.


مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه حرکت در مسیر الهی جز با تقوی امکان پذیر نیست، افزود: اینکه انسان خود را در محضر خدا بداند و ایمانش را تقویت کند و از ماه رمضان و عبادات این ماه دور نشود  از راهکارهای حفظ تقوی است.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران