اعزام ۱ پزشک به ازای ۴۰۰ زائر حج تمتع

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد: پس از تشکیل کاروان‌های حج تمتع، فراخوان پزشکان اعزامی به حج اعلام و در قبال هر ۴۰۰ زائر یک پزشک به حج اعزام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این خبر که منتظر تشکیل کاروان‌های حج تمتع سال جاری هستیم و وقتی ظرفیت کاروان‌ها اعلام شود، بر اساس تعداد کاروان‌ها فراخوان پزشکان اعلام خواهدشد گفت: اولویت ثبت‌نام با پزشکانی است که در سال ۹۹ ثبت‌نام کرده بودند.


وی از کاهش تعداد پزشکان اعزامی به حج خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت اعزام زائران ایرانی نصف شده است، تعداد پزشکان اعزامی نیز کاهش پیدا خواهدکرد.


مرعشی اضافه کرد: در سال‌های قبل معمولاً به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک اعزام می‌کردیم، اما امسال به ازای هر ۴۰۰ نفر یک پزشک اعزام خواهد شد. سه درمانگاه شبانه‌روزی در مکه و دو درمانگاه شبانه‌روزی در مدینه خواهیم داشت؛ ضمن اینکه در هتل‌هایی که ظرفیت بالا زائر دارند مطب‌های هشت ساعته برقرار می‌شود.


وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت زمانی که تا اعزام زائران باقی مانده باید به سرعت معاینه پیش از اعزام و سنجش استطاعت جسمانی زائران به سرعت صورت گیرد. البته با توجه به اینکه زائران بالای ۶۵ سال امسال حق تشرف ندارند و میانگین سنی زائران پایین است انتظار می‌رود معاینات به سرعت انجام شود.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص داروها و تجهیزات پزشکی که باید به عربستان ارسال شود، گفت: از طرف دولت عربستان هنوز اعلامی برای اینکه کدام داروها و تجهیزاتی را می‌توان به عربستان بود و چه مکانیسمی برای این انتقال باید صورت گیرد، اعلام نشده است.


وی تشریح کرد: یا باید با مساعدت‌هایی که صورت می‌گیرد در اولین پروازها مقداری دارو ارسال کنیم یا اینکه مقداری دارو را در عربستان خریداری کنیم.


مرعشی در پاسخ به این سؤال که چه قدر از خدمات پزشکی عربستان استفاده خواهد شد، گفت: همیشه بنابر این بوده که حداکثر استفاده را از امکانات بهداشتی سعودی ببریم. از بیمارستان‌ها و تجهیزات فوق‌تخصصی سعودی‌ها در صورت نیاز استفاده خواهد شد، اما بیمارستان خودمان را نیز در مکه خواهیم داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران