بررسی اصول، سیاست ها، اهداف و راهبردهای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین

در نشست معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری اصول، سیاست ها، اهداف  و راهبردهای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست بررسی اصول، سیاست ها، اهداف و راهبردهای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین امروز با حضور رئیس این کمیته و معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد.


در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در سخنانی به اصول و سیاستهای هشت گانه مراسم اربعین اشاره و اهداف فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی این مراسم معنوی را بیان کرد.


وی همچنین با اشاره به اهداف خرد و کلان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، راهبردهای این کمیته را تشریح کرد.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی در پایان سرفصل برنامه های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و مطالعاتی اربعین 1401 و گروهها، سازمان ها، نهادها و موسسه های همکار در اجرای این برنامه ها را برشمرد.


رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: اهداف، سیاستها و راهبردهای کلان حرکت اربعین حسینی در جلسه شورای سیاستگزاری فرهنگی اربعین با حضور صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان حوزه اربعین و تشکیل کارگروههای تخصصی بررسی و تدوین شده است.


در این نشست معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کنگره عظیم مردمی اربعین، نقطه نظرات خود را درباره سند تدوین شده  بیان و پیشنهادات خود را برای اصلاح و بازنگری در برخی از بخش های آن ارائه کردند.


در این نشست تصریح شد که اساس اربعین مسئله فرهنگی است و همه خدمات بمنظور فراهم کردن بسترایجاد فضای معنوی برای زائران است و دراین مسیر استفاده از ظرفیت همه دستگاهها باید مورد توجه قرار گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران