مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد اسلامی شناخته شد

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: در رویداد ملی فهما، مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد اسلامی شناخته شد.

به گزارش پایگاه طلاع رسانی حج، مرتضی طاهریان، معاون سامان‌دهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و دبیر سومین رویداد ملی فهما، امروز چهارشنبه(۲۱ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری آئین پایانی رویداد ملی فهما که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعالیت دارند و ما تلاش کردیم که با طراحی رویداد ملی فهما به فعالیت‌های این کانون‌ها انسجام بخشیم‌ که ۱۹ هزار و ۸۶۵ کانون در این طرح همراه شدند.


وی افزود: رویداد ملی فهما موجب شد تا فعالیت‌های کانون‌ها به صورت کاملا مدون و ثبت‌شده در سامانه بچه‌های مسجد بارگزاری شود. ضمن اینکه در رویداد ملی فهما از ۱۳ کانون در قالب ۱۲ رواق و در کنار آن نیز از ۲۴ کانون دیگر تقدیر خواهد شد.


طاهریان با بیان اینکه کانون‌های برتر در رویداد ملی فهما علاوه بر دریافت هدایای نقدی مورد حمایت نیز قرار می گیرند، گفت: به عنوان نمونه کانون‌های برتر برای دریافت کارت اعتباری فهماکارت در اولویت قرار دارند و کانون‌های برتر در حوزه کارآفرینی برای دریافت تسهیلات لازم به وزارت کار معرفی خواهد شد.


دبیر سومین رویداد ملی فهما با اشاره به کانون‌های فعال مساجد در روستاها عنوان کرد: با توجه به امتیازات در طرح ملی فهما حدود ۴۸ درصد و تقریبا نیمی از فعالیت‌ها مربوط به کانون‌های فعال در روستاها است و پنج استان شامل قم، خراسان رضوی، گلستان، چهار محال بختیاری و اردبیل به مرحله پایانی داوری پایتخت فهما راه پیدا کردند.


وی گفت: پس از تجمیع نظر داوران در رویداد ملی فهما، استان خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد اسلامی شناخته شد و روز جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه این عنوان به صورت رسمی اعلام خواهد شد. خراسان رضوی همیشه مبداء اقدامات خوب فرهنگی بوده و در سال ۱۴۰۱ با تلاش بیشتر در حوزه فرهنگی و سایر حوزه‌های مرتبط با مساجد ورود خواهد کرد.


طاهریان خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از کانون‌های برتر مساجد سراسر کشور همزمان در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران