جلسه روحانیون و مداحان بعثه مقام معظم رهبری در کربلا

جلسه روحانیون و مداحان بعثه مقام معظم رهبری در هتل کربلا الدولی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ جلسه روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات روز پنجشنبه (22 اردیبهشت 1401) در  محل نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در هتل کربلا الدولی برگزار شد.


در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام کیاپاشا، رابط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، ضمن اشاره به شرح وظایف مسئولان فرهنگی کاروان‌ها، به بیان برخی نکات و تذکرات پرداخت.


در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کشور عراق، با اشاره به حدیثی، مباحث اخلاقی درباره وظایف مسئولان فرهنگی در قبال زائران عتبات عالیات را بیان کرد.


وی با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام پنج ویژگی علما و راهبران واقعی را برشمرد.


وی اقزود: این حدیث اشاره می کند با عالِمى همنشینی کنید که شما را از پنج چیز به پنج مرحله ببرد، که عبارتند از: 1. از شک به یقین؛ 2. از ریا به اخلاص؛ 3. از دنیاپرستى به زهد؛ 4. از غرور به تواضع؛  5. از دغل بازی به نصیحت پردازی.


حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی در همین ارتباط تأکید کرد که همه ما باید تمام تلاش و برنامه‌هایمان در راستای دستیابی به این اهداف باشد.


وی در ادامه حدیثی درباره اهمیت و فضیلت زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بیان کرد و درباره آداب زیارت و ضوروت آشنایی زائران با این آداب سخن گفت.


در پایان این جلسه، تعدادی از روحانیون و مداحان، برخی مسائل را مطرح و نظر و دیدگاه خود را درباره برنامه‌ها و امور زائران بیان کردند.




نظرات کاربران