لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع

لزوم نهادینه شدن تکریم ارباب رجوع

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برلزوم تکریم ارباب رجوع  تاکید کرد و گفت : تکریم ارباب‌رجوع در میان کارکنان یک مجموعه بایستی در قالب یک نگرش و باور نهادینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز در جلسه تواصی به حق که با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد، با اشاره به این مطلبف به تبیین آیه ششم سوره عادیات " إِنَّ الْإِنْسانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ -بدرستی که انسان نسبت به پروردگارش کافر وناسپاس است" پرداخت.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: این آیه از آنچه در طبع بشر نهفته است خبر مى دهد و آن پیروی از هواى نفس و دلدادگی به لذائذ دنیوی است که موجب می شود از شکر پروردگارش در مقابل نعمت هایى که به او ارزانى داشته، دور شود.


وی با اشاره معانی مختلف واژه کنود افزود: انسان نباید نسبت به پروردگار و نعمت هایی که به او ارزانی داشته است، ناسپاس باشد.


حجت‌الاسلام و المسلمین رکن الدینی با اشاره به ایام حج و مراجعات متعددی که زائران به مجموعه حج و زیارت دارند به مدیران و کارکنان این مجموعه که توفیق خدمتگزاری به ضیوف الرحمان نصیب شان شده است، توصیه کرد که این نعمت را قدر بدانند و راهنمایی و حل مشکل مراجعان را مورد توجه قرار دهند.


وی درادامه با اشاره به آیه " إِنَّهُ لِحُبِّ الْخَیْرِ لَشَدِید" مراد از «خیر» در این آیه را مال توصیف کرد و داشتن علاقه و محبت به مال را موجب ناسپاسی دانست.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه حب مال، برای انسان مصیبت باراست، گفت: در معنای ناسپاسی، بخل و تنگ نظری نهفته است و ناسپاسى انسان و کفران نعمت هاى پروردگار نشاندهنده حب شدید به مال است.  


وی افزود: انسانی که زینت و مال دنیا را خیر خود مى پندارد و دلش مجذوب آن مى شود، این شیفتگى یاد خدا را از دلش مى برد و در مقام شکرگزارى از او بر نمى آید.




نظرات کاربران