آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه

آغاز ۱۵۸ پرواز حج از ۱۷ فرودگاه کشور از ۲۲خرداد ماه

مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از تاریخ ۲۲ خرداد ماه خبر داد و گفت: ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا غلامرضا رستمیان امروز (دوشنبه) درباره جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی، اظهار داشت: اکنون ۱۶ فرودگاه به‌صورت قطعی در خصوص اعزام زائر به عربستان انتخاب شده است و یک فرودگاه نیز در روزهای آینده تعیین تکلیف و انتخاب خواهد شد.


وی با اشاره به فرودگاه‌های اعزام کننده حجاج، گفت: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد و یزد آماده اعزام و پذیرش زائران خانه خدا به عربستان هستند و فرودگاه‌های همدان در روزهای آتی تعیین تکلیف خواهند شد.


مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه نخستین پروازها در تاریخ ۱۸ خرداد ماه به عربستان انجام می‌شوند، ادامه‌داد: دو پرواز خدمه و عوامل پروازی سازمان حج و زیارت آغاز کننده اعزام‌ها هستند و زائران نیز از ۲۲ خرداد اعزام می شوند.


رستمیان با بیان اینکه ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: آخرین پرواز از پروازهای اعزامی به عربستان در تاریخ ۱۲ تیر انجام می‌شود و پس از انجام مناسک حج از ۲۳ تیر پروازهای برگشت به مقصد جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد.


وی گفت: پروازهای اعزامی در ۲۶ روز و پروازهای برگشت در حالی در ۱۷ روز انجام خواهد پذیرفت که آخرین پرواز برگشتی در تاریخ هفتم مرداد برقرار می‌شود.


این مسوول با اشاره به فرودگاه‌هایی که بیشترین اعزام و پذیرش حجاج را انجام خواهند داد، گفت: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز و زاهدان از نظر اعزام و پذیرش زائران خانه خدا در رتبه های نخست تا ششم فرودگاه‌های کشور قرار دارند.


رستمیان با اشاره به آمادگی فرودگاه‌ها برای اعزام و پذیرش حجاج در ایام حج، خاطرنشان‌کرد: طبق روال سال‌های گذشته جلسات متعددی در این زمینه انجام شده و همه فرودگاه‌های کشور در شرایطی مطلوب آماده اعزام و پذیرش حجاج هستند.




نظرات کاربران