سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است
سرپرست حجاج ایرانی :

جنگ ها و نبردها، مقطع آزمون و امتحان است

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با تاکید براینکه حضرت حمزه (ع) در صحنه های مختلف همیشه یاور اسلام و مسلمانان بود، تصریح کرد: امروز نیز جنگ ها ونبردها مقطع آزمون و امتحان است و اگرتجاوزی به کشورهای اسلامی اتفاق بیفتد افرادی ازآرمان ها دفاع خواهند کرد که ایثارگرند.   

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز با حضور در جمع روسای عقیدتی سیاسی ادارات، گروهها و صنایع وزارت دفاع طی سخنانی به بیان رخداد مهم غزوه احد و درس ها و توصیه های اخلاقی این جنگ پرداخت.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی آیات سوره آل عمران، افراد حاضر درجنگ احد را به شش دسته تقسیم کرد و از فریب خوردگان شیطان بعنوان گروه اول نام برد و گفت: این گروه افرادی بودند که دل شان قبل از جنگ بدست شیطان افتاده بود و به حبیب خدا پشت کردند.


وی افزود: درانقلاب اسلامی نیز افرادی که دلشان در گرو قدرت دیگری بود در میانه راه به ولایت پشت کردند ولی افرادی که خود را ساخته بودند تا پایان درخدمت آرمانهای انقلاب اسلامی بودند.



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در غزوه احد گروهی از افراد با نادیده گرفتن توصیه های پیامبر، سنگر ارتفاعات را رها کرده و به جمع کردن غنائم پرداختند، گروه دوم را دنیا طلبان عنوان و تصریح کرد: درحالیکه دشمن در جنگ احد عقب رانده شده بود ولی با از دست رفتن ارتفاعات، دشمن توانست به عقبه نیروهای اسلام ضربه وارد کند و حضرت حمزه شهید شد و دندان مبارک پیامبر(ص) شکست.


وی تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز تا زمانی که آمریکا درمنطقه حضور دارد نباید از او چشم برداشت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه گاهی اوقات دشمن زمینه آلوده شدن انسان را فراهم می کند تا گول بخورد، اظهار داشت: دنیا طلبی جمعی از یاران پیامبر(ص) را نیز گرفتار کرد.


وی با اشاره به آیه 142 سوره آل عمران، گروه سوم را بی بصیرتان دانست که با پراکنده شدن شایعه کشته شدن پیامبر میان نیروهای آن حضرت دلهره انداخته و بی بصیرتی خود را نشان دادند.


وی گفت: گروه چهارم نیز از میان افراد بی بصیرت شکل گرفت  که با بالا رفتن از کوه احد راه فرار را برگزیدند و به ندای مقاومت و دفاع پیامبر(ص) پاسخ ندادند.



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به آیات 169 تا 171 سوره آل عمران، به شکل گیری گروه مدافعان و مقاومت اشاره کرد و گفت: این گروه همه با هم یکی و برادر بودند و در درگیری و جنگ تا پای شهادت از پیامبر دفاع کردند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه مشرکین با تصور شهادت پیامبر(ص) و برای آن که به محاصره احتمالی نیفتند راضی و خوشحال به سرعت از احد دور شدند، به حضور رسول خدا (ص) و تعدادی از جانبازان و ایثارگران جنگ احد یک روز بعد از بازگشت مسلمانان از این جنگ در «حَمْراءُ الأسَد» اشاره کرد و گفت: درایت پیامبر و افروختن مقدار زیادی آتش درشب ها برای ترساندن قریش و به دنبال آن، سخنان معبد خزاعی -رئیس قبیله خزاعه- که پس از عبور از اردوى مسلمانان، مشرکین را از تعداد زیاد سپاه اسلام ترساند، موجب شد مشرکین به سرعت راه مکه را در پیش گرفته و از حمله به مدینه منصرف شدند.


وی با بیان اینکه خداوند گروه ششم را که در راه دفاع از آرمان های اسلام با تن مجروح در حمراء الاسد حاضر شدند در ایات 172 و 173 سوره آل عمران ستوده است، افزود: درمیان این شش گروه، شهدا و نیروهایی که در کنار پیامبرمقاوم ایستادند و آن حضرت را در حمراء الاسد همراهی و حمایت کردند، سرافرازند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین بر لزوم تلاش بیشتر برای گرامیداشت نام حضرت حمزه (ع) تاکید کرد و مجموعه نیروهای مسلح را سزاوارترین مکان در این مسیر دانست و به حاضران توصیه کرد که به این مهم توجه کنند.


وی با بیان اینکه در روایت آمده است که پیامبر اکرم (ص) و حضرت فاطمه (س) به زیارت قبر حضرت حمزه می رفتند، افزود: دراحوالات حضرت علی (ع) نیزمی بینیم که حضرت حمزه را مورد توجه قرار داده و به ایشان افتخار می کنند.


وی با اشاره به سخنان امام حسن مجتبی، امام حسین و علی بن الحسین (علیهم السلام) در باره جایگاه و منزلت حضرت حمزه، گفــت: آن حضرت که با زبان روزه به دیدار معبود شتافت در صحنه های مختلف همیشه یاور اسلام و مسلمانان بود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: دو عامل مهم پیروزی در جنگ بدر که در سال دوم هجری رخ داد امدادهای غیبی و تلاش یاران صدیق و دلاور پیامبر بود که حضرت علی و حضرت حمزه 27و 9 نفر از مشرکان را کشتند.


وی تصریح کرد: امروز نیز جنگ ها ونبردها مقطع آزمون و امتحان است و اگر تجاوزی به کشورهای اسلامی اتفاق بیفتد افرادی ازآرمان ها دفاع خواهند کرد که ایثارگرند.   


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه از نمایشگاه دائمی دستاورهای وزارت دفاع بازدید کرد و با دستاوردها و توانمندی های این مجموعه که در اختیار نیروهای مسلح و مردم کشورمان قرار می گیرد، آشنا شد.



حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه، با  توضیحات مسئولان و کارشناسان در جریان فعالیت های صورت گرفته و طرح ها و برنامه های انجام شده و درحال اجرا برای تقویت توان دفاعی کشور در زمین، هوا و دریا قرار گرفت.



درپایان این بازدید، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سالن اجتماعات مرکز صادرات وزارت دفاع حضور یافت و همراه با نمایش فیلمی مستند از دستاوردهای وزارت دفاع و صادرات و تعاملات صورت گرفته با کشورهای دیگر، رئیس این مرکز توضیحات لازم را ارائه کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران