رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد

رئیس هلال احمر خواستار اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن حجاج شد

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اثربخشی واکسن‌های کرونایی تولید ایران، گفت: درخواست اصلاح دستورالعمل و اضافه شدن واکسن‌های ایرانی به سبد واکسن زائران ایرانی حج را مطرح و در حال پیگیری آن هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر به عنوان متولی سلامت و ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سرزمین وحی فعالیت می‌کند، گفت: دغدغه‌هایی برای زائران ایرانی در خصوص دستورالعمل تزریق واکسن کرونای مورد تأیید عربستان ایجاد شده است که در صدد رفع آن هستیم.


وی افزود: عربستان در دستورالعمل حج تمتع امسال، واکسن‌های ایرانی را لحاظ نکرده که این مسئله با توجه به فرصت محدود تا آغاز حج تمتع نگرانی‌هایی را ایجاد کرد است. با توجه به نتایج مؤثر واکسن‌های ایرانی در کنترل کرونا در ایران، مطالبه ما اصلاح این دستورالعمل است و مکاتبات لازم انجام شده و ادامه دارد.


کولیوند با تأکید بر انجام مکاتبات جداگانه با رئیس جمعیت هلال احمر و وزرات بهداشت عربستان، مدیرکل فدراسیون بین‌المللی در شمال آفریقا و خاورمیانه و مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در مدیترانه شرقی، افزود: دراین مکاتبات ماحصل اثربخشی واکسن‌های داخلی را اعلام و درخواست اصلاح دستورالعمل و اضافه شدن واکسن‌های داخلی به سبد زائران ایرانی سرزمین وحی را اعلام کردیم.


رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اثربخشی و نتایج بسیار موفق واکسن‌های تولید ایران در کاهش، کنترل و ایمنی در برابر بیماری کرونا، تاکید کرد: در این مکاتبات همچنین آمادگی خود را برای در اختیار قراردادن واکسن‌های تولید ایران برای استفاده در کشورهایی که توان خرید واکسن ندارند، اعلام کردیم.


کولیوند با تأکید بر اینکه برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با مسئولان مربوطه در دستورکار است، افزود: جمعیت هلال احمر تمام توان و ظرفیت خود را برای رفع دغدغه زائران ایرانی انجام‌خواهد داد.




نظرات کاربران